از زمان توقف تولید محصولات برند FSO در سال ۲۰۱۱، لهستان باوجود اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو بهحساب میآید، اما برند اختصاصی برای کشور خود نداشته است.
از زمان توقف تولید محصولات برند FSO در سال ۲۰۱۱، لهستان باوجود اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو بهحساب میآید، اما برند اختصاصی برای کشور خود نداشته است. اما جوینتونچر دولتی الکتروموبیلیتی که از همکاری چهار شرکت قدرتمند لهستانی بهوجود آمده است، برای حل این مشکل تلاش میکند. برند این جوینتونچر، براساس نام رشتهکوههایی در جنوب غربی لهستان ایزرا (Izera) نام گرفته است. تشکیل این جوینتونچر بهسال ۲۰۱۶ بازمیگردد و از زمان آغاز فعالیت، توجه این مجموعه معطوف بر تولید دو محصول هاچبک و شاسیبلند شده بود؛ یکی با کد رمز Z100 و دیگری با نام T100 که براساس هدفگذاری از پیش تعیینشده، قرار است هر دو مدل خودرو سال ۲۰۲۳ روی خط تولید بروند تا تبدیل بهنخستین مدلهای برقی لهستان شوند. البته لهستانیها نخواستهاند صرفا عملکردی آیندهنگرانه داشته باشند و بهگفته پیتر زارمبا (Piotr Zaremba) مدیرعامل الکتروموبیلتی لهستان، این مدلها کاراکتری مشابه خودروهای فعلی خواهند داشت.