ایلان ماسک سرانجام یکی از وعدههای جنجالی خود را عملی کرد؛ وعدهای که هفت سال پیش، بیشتر شبیه یک شوخی بلندپروازانه به نظر میرسید.
ایلان ماسک در اواخر دهه ۲۰۱۰ وعدههای متعددی داد که اکنون به طور رسمی به یکی از آنها عمل کرده است؛ در سال ۲۰۱۸، ماسک ایدهای را مطرح کرد مبنی بر راهاندازی یک داینر (رستوران بین راهی) و یک سینمای درایو-این (drive-in movie theater) در یک مکان تسلا سوپرشارژر در لسآنجلس. هفت سال بعد، بالاخره این پروژه به ثمر نشست. این کمپانی از تسلا داینردر بلوار سانتا مونیکا در وست هالیوود رونمایی کرد.
امکانات تسلا داینر: شارژ، غذا و سرگرمی
تسلا داینر یک ایستگاه سوپرشارژر است که دارای ۸۰ جایگاه سوپرشارژر V۴ است. هر جایگاه با تمام خودروهای برقی سازگار با NACS (استاندارد شارژ آمریکای شمالی) سازگار است. یک سایبان خورشیدی بزرگ سایه ایجاد میکند و به جبران مصرف برق از شارژرها کمک میکند. این مرکز دارای یک داینر دو طبقه با طراحی رترو-فوتوریستیک (retro-futuristic) برای صرف غذا به صورت ۲۴ ساعته است. همچنین دارای یک اسکایپد روباز در طبقه دوم و دو مگااسکرین به طول ۲۰ متر برای نمایش فیلم است.
منوی تسلا، غذاهای کلاسیک داینرهای آمریکایی را ارائه میدهد، هرچند با قیمتی بالاتر از اکثر داینرها. هاتداگ ۱۳ دلاری، ساندویچ تخممرغ ۱۲ دلاری و تاکوهای صبحانه ۱۱ دلاری و غیره، از جمله غذاهای این منو هستند است. تسلا همچنین محصولات تبلیغاتی تسلا داینر مانند یک اکشن فیگور تسلا بات با مقیاس ۱:۱۰ و آبنباتهای ژلهای را میفروشد.
شاید بزرگترین نوآوری تسلا، بهبود چشمگیر تجربه شارژ خودروهای برقی بوده است. شبکه سوپرشارژر یک شبکه گسترده و قابل اعتماد با شارژرهای استراتژیک است. این شبکه به طور یکپارچه با وسایل نقلیه و اپلیکیشن تسلا ادغام میشود. این باعث میشود تا مالکیت خودروهای برقی بسیار آسانتر به نظر برسد.
ایلان و واکنشهای احتمالی
شخصیت تسلا و ایلان ماسک، حداقل در حال حاضر، جداییناپذیر هستند. فعالیتهای سیاسی ماسک در ایالات متحده و سایر نقاط، به وجهه این برند آسیب رسانده و ارقام فروش سال ۲۰۲۵ آن را در چندین قاره تحت تأثیر قرار داده است.
ماسک فعالیتهای دولتی خود را کاهش داده و سوپرشارژرها مورد اعتراض و انتقاد قرار نگرفتهاند. با این حال، تسلا داینر باز هم ممکن است واکنشهای منفی قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.
carbuzz