- فرهنگی

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دشت دمن (شهدای عشایر ) در رضوانشهر

    دومین جشنواره فرهنگی هنری و بازی های بومی محلی شهدای عشایر در راستای اشاعه فرهنگ و هنر و آداب و رسوم غنی تالش در ییلاق دشت دمن شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر، دومین جشنواره فرهنگی هنری و ورزش های بومی محلی در راستای طرح شهید آوینی با هدف آشنایی مردم با فرهنگ ، ورزش و آئین های سنتی و اشاعه این آیین ها به نسل جدید در ییلاق دشت دمن به همت ستاد برگزاری  جشنواره های  فرهنگی هنری شهرستان و به دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر با استقبال چشمگیر مردم و مسئولین روز جمعه 16 شهریور 1403 در ییلاق دشت دمن شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

بهمن غلامی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت : این جشنواره  یک روزه که با حضور بی نظیر بیش از سه هزار  نفر از دوستداران و علاقمندان به آئین های  بومی محلی ازسراسر استان گیلان و جای جای شهرستان رضوانشهر با شکوه تمام برگزارگردید: برنامه های فرهنگی اجرای شعر، آوازهای سنتی ، سورنا ونی نوازی اجرای موسیقی محلی و نیز برپایی مراسم سنتی گیشه بری، دومیدانی، اسب سواری و مسابقه طناب کشی اجرا گردید.

وی در ادامه گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی  موجب بالارفتن روحیه و نشاط مردم می شود و از آنجایی که نسل جوان آشنایی کمتری  با فرهنگ و هنر غنی تالش دارند  فرصت مناسبی برای اوقات فراغت جوانان  است و همچنین سبب آشنایی جوانان با فرهنگ غنی تالشی و آئین ها و رسوم کهن می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد : در پایان  برنامه هدایایی به رسم یاد بود به نفرات برتر مسابقات فرهنگی هنری و بومی محلی اهدا شد.