- فیلم و سینما

بیوگرافی و زندگینامه هلنا بونهام کارتر/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

هلنا بونهام کارتر دختر ریموند بونهام کارتر (بانکدار تجاری) و النا (روانپزشک) می باشد. پدرش از یک خانواده مشهور سیاسی در انگلیس بود و از سال 1960 به عنوان نماینده بانک انگلیس در صندوق بین المللی پول در واشنگتن دی سی فعالیت می نمود. وی برای بازی در درام‌های دورانی شهرت دارد و جوایز گوناگونی از جمله یک جایزهٔ فیلم بفتا دریافت نموده و نامزد دریافت دو جایزهٔ اسکار و پنج جایزهٔ امی ساعات پربیننده بوده‌است.

بیوگرافی

هلنا بونهام کارتر دختر ریموند بونهام کارتر (بانکدار تجاری) و النا (روانپزشک) می باشد. پدرش از یک خانواده مشهور سیاسی در انگلیس بود و از سال 1960 به عنوان نماینده بانک انگلیس در صندوق بین المللی پول در واشنگتن دی سی فعالیت می نمود.

هلنا کوچکترین فرزند خانواده است و دو برادر بزرگ تر از خودش به نام های ادوارد و توماس دارد. او در دبیرستان همپاستید جنوبی و وست مینستر تحصیل کرده است.

تصمیم داشت وارد کالج کینگ کمبریج گردد ولی از آن جا که آن ها اعتقاد داشتند او درس را به علت بازیگری رها خواهد کرد او را قبول نکردند.

هنگامی که 5 ساله بود مادرش دچار اختلال عصبی جدی شد و به مدت سه سال تحت درمان و ریکاوری بود.

پنج سال بعد از بهتر شدن مادرش، پدرش به بیماری تومور عصب شنوایی مبتلا شد و در طول عمل جراحی برای همیشه ویلچرنشین شد و سال 2004 از دنیا رفت. بیماری پدر و مادر تجربیات بسیاری به هلنا بونهام کارتر داد که در بازیگری به او کمک بسیاری کرد.

او که هیچ تحصیلات رسمی دانشگاهی ندارد سال 1979 در مسابقات نویسندگی برنده شد و از پول جایزه آن برای ثبت نام در Spotlight directory بازیگران استفاده کرد.

 

ازدواج هلنا بونهام کارتر

بونهام کارتر سال 1994 و سر صحنه فیلمبرداری فیلم فرانکشتاین با کنت برانا آشنا شدند، کنت برانا در آن زمان همسر اما تامپسون بود، ولی آغاز رابطه اش با بونهام کارتر سبب شد زندگی مشترکش با تامپسون سال 1995 به طلاق بینجامد.

هرچند تامپسون از بونهام کارتر کینه ای به دل نگرفت و حتی در مجموعه هری پاتر هم با هم بازی شدند.

هلنا بونهام کارتر سال 2001 با تیم برتون – که در فیلم سیاره میمون ها با هم آشنا شدند – دوست شد و بعد از آن در چند فیلم پر فروش تیم برتون بازی کرد.

 

نتیجه این رابطه پسری به نام بیل ریموند برتون (متولد سال 2003) و دختری به نام نل برتون (متولد سال 2007) می باشد.

 

بونهام کارتر و تیم برتون سال 2014 از هم جدا شدند و بونهام کارتر در مورد این اتفاق گفت که شاید از این به بعد راحت تر بتوانند با هم همکاری کاری داشته باشند.

 

بیوگرافی هلنا بونهام کارتر,هلنا بونهام کارتر,ازدواج هلنا بونهام کارتر

هلنا بونهام کارتر بازیگر و همسرش

 

جوایز هلنا بونهام کارتر

– نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم بال‌های کبوتر (۱۹۹۷)

– نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم سخنرانی پادشاه (۲۰۱۰)

– کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم هواردز اند در سال ۱۹۹۲

– کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم بال‌های کبوتر در سال ۱۹۹۷

انتخاب