- فرهنگی

حمایت از تولید آثار سینمایی در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: قابلیت‌ها و مزیت‌های سینما در امر تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و آموزش و پرورش از تولید آثار سینمایی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان حمایت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان روز گذشته، ۱۷ خردادماه در جریان بازدید از پردیس سینمایی بهمن شهرکرد و نشست با رئیس حوزه هنری اظهار کرد: هنر نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد و ما در آموزش و پروش تلاش داریم تا از ظرفیت‌های خوب هنر و سینما در تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

امیریان افزود: آموزش و پرورش استان به‌عنوان یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در حوزه فرهنگ، در زمینه‌های مختلف هنری و آموزشی هنر در کنار حوزه هنری استان است و از هرگونه ایده و پیشنهاد برای هر چه بهتر شدن فعالیت‌ها استقبال می‌کند.

وی بیان کرد: قابلیت‌ها و مزیت‌های سینما در امر تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و آموزش و پرورش از تولید آثار سینمایی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان حمایت می‌کند.

امیریان ضمن تقدیر از ساخت مجموعه پردیس سینمایی بهمن شهرکرد، تصریح کرد: مکان‌های تخصصی این چنینی در استان بسیار کم است و جای خالی آن احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود چنین مکان تخصصی و اصولی در مرکز استان، اردوهای فرهنگی مدارس برای دیدن آثار سینمایی فاخر از سوی معاونت فرهنگی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

احسان قائدی، رئیس حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری نیز در این نشست گفت: حوزه هنری آمادگی هر گونه فعالیت و همکاری را در بخش‌های مختلف آموزشی، تولید اثر و غیره با آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: اکنون پردیس سینمایی بهمن شهرکرد با وجود چهار سالن سینما می‌تواند هم‌زمان چهار فیلم اکران روز سینمای ایران را به نمایش بگذارد و همچنین توانایی برگزاری سانس‌های اختصاصی را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان دارد.

ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید