- تکنولوژی

خانه های دیجیتال ظرفیتی در حوزه فناوری های نوین روز است

حجت الاسلام سید علی موسوی در بازدید از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) آرادان با تقدیر از فعالیت های کانون صاحب الزمان(عج) در زمینه خانه دیجیتال،گفت:فعالیت خانه دیجیتال و راه اندازی کافی نت در مساجد بسیار ارزشمند است و زمینه مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان به سمت مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: دنیای مجازی امروز قسمت قابل توجهی از زندگی مردم را به خود اختصاص داده که فعالیت خانه های دیجیتال مساجد به نحوی کمک به هدایت در مسیر صحیح است.

 وی با تأکید بر اینکه امروز مسجد باید بتواند نیازهای مختلف رده های سنی را مرتفع کند ادامه داد: بروز رسانی سیستم های رایانه ای بسیار مهم است تا بتوان در برابر توطئه های دشمن در عرصه جنگ نرم ایستادگی کرد که این امر نیز نیازمند اعتبارات و حمایت خیرین مسجد نیز می باشد.

حجت الاسلام موسوی گفت: امروزه جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به سمت مساجد اهمیت بسیاری وارد و با توجه به اینکه دشمن بدنبال در اختیار گرفتن نسل نوجوان و جوان است نهاد های فرهنگی با محوریت مسجد باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه هر آنچه فعالیت فرهنگی در مسجد انجام می شود در راستای ترویج فرهنگ نماز و رونق مساجد است، اظهارداشت: خانه های دیجیتال در مساجد می خواهند نیاز نوجوان و جوان را به دنیای مجازی و رایانه به صورت سالم و پاک برآورده کنند و خانواده ها هم که به کانون های مساجد اعتماد دارند با خیال آسوده فرزندانشان را برای حضور در مسجد تشویق می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در هفته کتاب و کتابخوانی بویزه طرح پالایش کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد،تصریح کرد: برنامه های فرهنگی بویژه در حوزه کتاب باید مداومت داشته باشد تا تاثیرگذاری بیشتری را شاهد باشید.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه طرح پیوند  مسجد و مدرسه در اولویت کار کانون باشد ،افزود: کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) با توجه به ظرفیت موجود در اطراف مسجد با همکاری مدیران مدارس زمینه حضور دانش آموزان در مساجد را فراهم سازد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  گفت:والدین در برنامه های کانون ورود پیدا کنند و با استفاده از ظرفیت والدین زمینه حضور فرزندان را در مسجد فراهم کنید و برنامه های متنوعی ویژه والدین و فرزندان طراحی و اجرا شود.

وی درخاتمه با بیان اینکه عدم آگاهی و سطح مطالعه پایین در بین نسل نوجوان و جوان عاملی جهت حضور ناآگاهانه افراد در اغتشاشات اخیر بوده است،گفت:  باید از طریق کتاب و فرهنگ کتابخوانی در زمینه افزایش آگاهی مردم از مسائل مختلف بویژه مسایل روز کشور تلاش کنیم.

شبستان

دیدگاهتان را بنویسید