- سبک زندگی, سلامت

درمان‌ خانگی کاهش چربی با این راهکارها!

کاهش چربی شکم برای سلامت طولانی مدت مفید است و خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش می دهد.

 

 در همین حال، چربی اضافی شکم می تواند منجر به بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا شود. با این حال، راه‌های ارزان‌قیمتی وجود دارد که می‌توانید حتی در خانه برای مشاهده از بین رفتن چربی شکم امتحان کنید:

به گزارش اداره کل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اصلاح سبک زندگی با رعایت اصول تغذیه ای صحیح بر اساس آنچه در دکتر نیوز میخوانید، عامل موثری در کاهش چربی شکم است.

افزایش مصرف پروتئین: کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین یکی از سریع ترین راه ها برای از بین بردن چربی های شکم است. پروتئین به تعادل قند خون و کاهش سطح انسولین کمک می کند. اگر نمی‌توانید کربوهیدرات‌ها را نادیده بگیرید، کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید یا پاستا را کنار بگذارید و به جای آن کربوهیدرات‌های پیچیده مانند میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌دار و کاهو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید: این نوع روغن از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​تشکیل شده است و مطالعات نشان می دهد که بسیاری از فواید آن شامل این نوع تری گلیسیرید است. روغن نارگیل به راحتی قابل هضم است و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

استرس خود را کاهش دهید: استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکم است. سطوح بالای کورتیزول که در اثر استرس در بدن ترشح می شود، باعث افزایش اشتها و کاهش میل به افزایش متابولیسم بدن می شود. این عامل چاقی شکمی است. مراقبه کنید و تکنیک های تنفس عمیق را برای کاهش استرس بیاموزید. این مراحل ساده به شما کمک می کند تنها در ۷ دقیقه یک اینچ از چربی شکم خود را از بین ببرید.

 

هر روز چای سبز بنوشید: این نوع چای سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به چربی سوزی کبد کمک می کند. چای سبز را جایگزین قهوه کنید زیرا مطالعات نشان داده است که 4 تا 5 فنجان از این نوع چای سبز منجر به از بین رفتن چاقی شکمی می شود.

یکی دیگر از راه های شگفت انگیز برای از بین بردن چربی شکم، خواب کافی است. تحقیقات نشان می دهد که 6 تا 8 ساعت خواب در شب به حفظ سطح انسولین و کاهش هورمون های استرس کمک می کند. به علاوه، خواب کافی انرژی لازم برای سوزاندن کالری در طول روز را به شما می دهد.

ادویه ها را به غذای خود اضافه کنید: ادویه هایی مانند زردچوبه به دلیل وجود کورکومین در بدن، التهاب را در بدن کاهش می دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که کورکومین سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. آب کافی بنوشید: نوشیدن 8 لیوان آب در روز نه تنها هضم غذا را افزایش می دهد، بلکه نفخ را کاهش می دهد و متابولیسم را افزایش می دهد.