- برندهای برتر, تکنولوژی

رویترز: تلاش گوگل برای پایان دادن به پرونده ضد انحصار آمریکا شکست خورد

 تلاش گوگل برای پایان دادن به پرونده ضد انحصار آمریکا به دلیل تبلیغات دیجیتال شکست خورد.

به گزارش رویترز یک قاضی فدرال روز جمعه حکم داد که گوگل باید به دلیل ادعای مجریان ضد انحصار ایالات متحده مبنی بر تسلط غیرقانونی جست و جوی اینترنتی بر بازار فناوری تبلیغات آنلاین، محاکمه شود.

بر اساس سوابق دادگاه، گوگل برای برنده شدن بدون محاکمه دفاع کرده بود و مدعی شده بود که «قوانین ضد انحصار شرکت‌ها را از انجام معامله با رقبا منع نمی‌کند و مقامات به درستی بازار فناوری تبلیغات را تعریف نکرده‌اند».  لئونی برینکما قاضی منطقه ای در ایالات متحده این درخواست گوگل را در جلسه ای رد کرد. با این حال در اسناد دادگاه مشخص نشده که قاضی چه دلایلی در جلسه ارائه داده است.

به عبارتی درخواست‌هایی مانند درخواست گوگل تنها در صورتی قبول می‌شوند که قاضی تصمیم بگیرد که هیچ اختلاف واقعی برای ارجاع به محاکمه وجود ندارد.

به گفته این رسانه، وزارت دادگستری و ائتلاف ایالت ها، سال گذشته از این غول فناوری شکایت کردند و ادعا کردند که تبلیغات دیجیتال را به طور غیرقانونی در انحصار خود درآورده و از کاربران بیش از حداقل مقدار قانونی هزینه می‌گیرد. این شکایت در درجه اول به دنبال فروپاشی کسب و کار تبلیغات دیجیتال گوگل برای رقابت بیشتر است.

رگولاتورها روز جمعه برینکما را متقاعد کردند تا یک مامور سابق اف بی آی را که به عنوان مشاور امنیت سایبری گوگل عمل می کرد از شهادت به عنوان کارشناس در دادگاه منع کند.