- فرهنگی

رکورد بزرگترین صحنه تئاتر جهان در شانگهای شکسته شد

شانگهای میزبان یک تئاتر همه‌جانبه با بزرگ‌ترین صحنه نمایش جهان است که بیست‌ونهم می، اجرای آزمایشی خود را در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌ها شانگهای آغاز کرد. در این تئاتر، تماشاچیان جزو بازیگران نمایش هستند و سفر در زمان را تجربه می‌کنند.

شانگهای میزبان تئاتر همه‌جانبه «ساگا شهر نورها» SAGA City of Light است که اولین نمایش «پوی‌دوفو» فرانسه را در چین نشان می‌دهد. این تئاتر به‌عنوان یک ابداع مشترک توسط فرانسه و چین، کارآفرینان برتر فرهنگی و هنری از هر دو کشور را گرد هم آورده است و با مساحت ۴۶ هزار متر مربع، با موفقیت، رکورد جهانی گینس را برای بزرگ‌ترین منطقه اجرا به چالش کشیده و شکسته است.

پوی‌دوفو نیز تنها برند پارک موضوعی سرگرمی در مقیاس بزرگ جهان است که به بازآفرینی صحنه‌های تاریخی و نمایش فرهنگ‌های سنتی اختصاص دارد. این پارک به دلیل شهرتش برای پذیرفتن فرهنگ‌های مختلف، این پروژه را در شانگهای آغاز کرده است، چراکه این شهر جذابیت تاریخی و فرهنگی قابل‌توجهی برای گردشگران داخلی و بین‌المللی دارد که جریان قابل‌توجهی از بازدیدکنندگان را تضمین می‌کند.

رکورد بزرگترین صحنه تئاتر جهان در شانگهای شکسته شد

این تئاتر گواهی‌نامه خود را در افتتاحیه این پروژه دریافت کرد و پس از نزدیک به چهار سال توسعه، اکنون جنبه‌های مختلف شانگهای دهه ۱۹۳۰ و تجربه‌های همه‌جانبه سفر در زمان را به نمایش می‌گذارد. تئاتر دارای بیش از ۱۵۰ بازیگر ساکن، ۵۰ صحنه فیلم در مقیاس بزرگ و بیش از ۲۶ هزار لوازم صحنه است که بسیاری از این وسایل طبق گفته مجری پروژه، از مغازه‌های عتیقه‌فروشی و بازارهای کوچک تهیه شده‌اند.

رکورد بزرگترین صحنه تئاتر جهان در شانگهای شکسته شد

شرکت‌کنندگانی که وارد تئاتر می‌شوند شنل‌های قرمز بر تن می‌کنند و وارد «پرتال زمان» می‌شوند. هنگامی که به داخل می‌روند، بازدیدکنندگان توسط شخصیت‌های غیربازیگر هدایت می‌شوند و باید برای پیشبرد ماجراجویی خود انتخاب کنند. در این مدت حتی ممکن است با شخصیت‌های تاریخی چینی مواجه شوند. در واقع، تماشاچیان به محض ورود به صحنه نمایش، جزئی از نمایش می‌شوند و با حرکت خود داستان را می‌سازند.

ساگا شهر نورها، جدا از تئاتر همه‌جانبه، شامل فضاهای خرده‌فروشی فرهنگی و خلاقانه، رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر امکانات سرگرمی است و هر سال ۱.۲ میلیون بازدیدکننده را جذب خواهد کرد.

ایمنا