- ورزش

سرمربی فصل قبل نفت و گاز گچساران به نیمکت تیم سایپا نزدیک شد.

 

تیم سایپا در فصلی که گذشت با هدایت سید مهدی حسینی نسب برای تحقق امر مهم صعود و بازگشت به سطح اول فوتبال کشور وارد رقابت لیگ آزادگان شد اما در ادامه کسب ۳ شکست و ۳ تساوی طی هفته هشتم تا چهاردهم مهدی حسینی پور مدیرعامل وقت خودروسازان را وا داشت تا تصمیم به قطع همکاری با مربی باتجربه تیمش گرفته و مجتبی سرآسیایی را جانشین وی کند، این در شرایطی بود که تیم سایپا تا پایان هفته چهاردهم با ۲۲ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار داشت و کماکان از شانس کاهش اختلاف امتیازی و صعود به رتبه‌های بالا طی هفته‌های آتی برخوردار بود.

با این حال سرآسیایی نیز در مدت ۱۵ هفته‌ای که بر روی نیمکت سایپا نشست نتوانست تاثیر بسزایی داشته باشد و روند نتیجه‌گیری این تیم را تغییر دهد، سایپا با هدایت او هم نتوانست رویای بازگشت به لیگ برتر را به واقعیت تبدیل کند و در نهایت دوری از جمع مدعیان موجب شد تا سرآسیایی با ۶ برد، ۴ تساوی، تجربه ۶ شکست و کسب ۱۹ امتیاز در پایان هفته بیست و هشتم از سمت خود برکنار شود و با تصمیم محمد محمدی مدیرعامل فعلی باشگاه؛ مهدی حسینی نسب مجددا هدایت نارنجی پوشان پایتخت را برعهده بگیرد.

سایپا در ۵ هفته منتهی با پایان فصل با حسینی نسب ۲ برد، ۳ تساوی و ۹ امتیاز بدست آورد و با یک پله صعود با رتبه پنجمی به کار خود در فصل ۰۳-۰۲ پایان داد.

هر چند مدیران باشگاه سایپا پیش از پایان فصل از مهدی حسینی نسب لیست بازیکنان مدنظرش را برای فصل جدید خواسته بودند اما با این حال گویا با وی تاکنون برای ادامه همکاری و تمدید قرارداد صحبت و مذاکره‌ای نداشتند. در این میان شنیده می‌شود مدیرعامل باشگاه سایپا برنامه گزینه‌های دیگر جهت سرمربیگری در این تیم را دریافت کرده و حتی با آنها پای میزه مذاکره نیز نشسته است.

یکی از نفراتی که از او به عنوان محتمل‌ترین گزینه سرمربیگری سایپا یاد می‌شود؛ پیروز قربانی سرمربی فصل پیش نفت و گاز گچساران است؛ قربانی که سابقه بازی و مربیگری در تیم سایپا را در کارنامه دارد در شرایطی به عنوان گزینه سرمربیگری مدنظر مدیران باشگاه سایپا قرار گرفته است که او در دوران مربیگری خود دستاورد مهم و چشم‌گیری نداشته و موفقیتی را بدست نیاورده است.

او فصل گذشته هدایت تیم تازه لیگ یکی شده نفت و گاز را برعهده داشت که تواتست این تیم را که پس از سال‌ها به لیگ آزادگان صعود کرده بود در نخستین سال حضورش در این رقابت‌ها به رتبه تک رقمی نهم برساند.

از محسن بیاتی‌نیا که او نیز در دوران مربیگری خود موفقیتی بدست نیاورده به عنوان گزینه بعدی سایپایی‌ها برای سرمربیگری در این تیم نام برده می‌شود.