- سلامت

شناخت رژیم کمبریج برای لاغری

 مترجم : مرضیه عارف

رژیم کمبریج یک رژیم غذایی کنترل شده با کالری است که هدف آن کاهش وزن سریع است. یک رژیم سختگیرانه که باید از آن پیروی کرد، که به عنوان یک رژیم غذایی 12 هفته ای و بسیار کم کالری شامل جایگزین های وعده های غذایی به شکل شیک ، موس و سوپ شروع می شود. این رژیم به رژیم 1:1 تغییر نام داده است ، زیرا شامل پشتیبانی شخصی با مشاور رژیم غذایی است تا شما را در مراحل مختلف راهنمایی کند. اگر چه ممکن است در کوتاه مدت نتایج سریعی به همراه داشته باشد، اما نگرانی هایی وجود دارد که این برنامه کاهش وزن بسیار محدود کننده در بلند مدت ناپایدار است.

 

 چگونگی رژیم کمبریج

به زبان ساده ، رژیم کمبریج با کاهش قابل توجه کالری کار می کند. وعده های غذایی با محصولات کنترل شده کالری جایگزین می شوند و با پیشرفت در مراحل مختلف رژیم در طول زمان ، کالری دریافتی روزانه به تدریج افزایش می یابد. با کاهش قابل توجه کالری ، با قرار دادن بدن در حالت کتوز ، این رژیم غذایی مانند رژیم کتوژنیک عمل می کند. در غیاب کربوهیدرات برای کسب انرژی ، بدن شروع به سوزاندن چربی های ذخیره شده می کند که منجر به کاهش وزن می شود.

رژیم کمبریج با افزودن یک ” مشاور شخصی ” که با شخص رژیم گیرنده کار می کند تا یک برنامه غذایی فردی ایجاد کند، به رژیم غذایی 1:1 تبدیل شده است. این پشتیبانی مسئولیت پذیری را ترغیب می کند و نشان داده شده است که به افزایش درصد موفقیت کمک می کند. مواد اولیه و ایده های جایگزینی غذا ارائه می شود ( همراه با هزینه ) ، و شما همچنان هفته ای یک بار برای بررسی و سفارش وعده های غذایی بیشتر به مشاور خود مراجعه می کنید.

مواد غذایی رژیم کمبریج

رژیم کمبریج از شش مرحله پیروی می کند و قبل از رسیدن به مرحله نگهداری ، کالری کل به تدریج از حدود 500 به 1200 کیلو کالری در روز افزایش می یابد. آنچه می خورید بستگی به مرحله ای دارد که در آن هستید. می توانید انتظار داشته باشید که برای جایگزینی وعده غذایی حدود 2.78 پوند هزینه بپردازید.

مرحله 1 ” منبع انحصاری “: هر روز 3-4 جایگزین وعده غذایی کمبریج بخورید ( مصرف 400-600 کالری تا 12 هفته ).

مرحله 2 : 2 جایگزین وعده غذایی کمبریج به اضافه غذاهای غنی از پروتئین ، شیر بدون چربی و برخی سبزیجات ( با مصرف 800 کالری در روز ) بخورید.

مرحله 3 : برای ناهار و شام 2 جایگزین وعده غذایی کمبریج به اضافه شیر بدون چربی ، صبحانه و سالاد بخورید ( مصرف 1000 کالری به مدت 2 هفته ).

مرحله 4 : 2 جایگزین وعده غذایی کمبریج به اضافه شیر بدون چربی ، صبحانه ، ناهار و شام بخورید ( به مدت 2 هفته ادامه دهید ).

مرحله 5 : 1 وعده جایگزین غذایی کمبریج بخورید به همراه شیر بدون چربی ، صبحانه ، ناهار ، شام و میان وعده ( به مدت 2 هفته ادامه دهید ).

نگهداری : یک رژیم غذایی سالم به همراه محصولات رژیم کمبریج را انتخاب کنید. 1200 کالری در روز ( به طور نا محدود ادامه دهید ) .

35 محصول رژیمی کمبریج از جمله رشته فرنگی، سوپ، فرنی و شیک وجود دارد. ادعا می شود که همه آنها از نظر تغذیه ای متعادل هستند و 200 کالری یا کمتر دارند. همچنین دستورالعمل ها و ایده هایی وجود دارد که باید در حین حرکت به سمت مرحله آخر و نگهداری در آن گنجانده شود.

 

نحوه پیروی از رژیم کمبریج

12 هفته اول یک رویکرد کاملا شدید برای کاهش کالری است که کسری کالری بسیار زیادی را برای یک دوره کوتاه ایجاد می کند. این اغلب باعث کاهش وزن قابل توجهی می شود.

در دراز مدت ، وعده های غذایی بیشتری معرفی می شوند که اجازه می دهد انعطاف پذیری بیشتری ایجاد شود. مشاوران رژیم غذایی برای حمایت از شما از طریق برنامه و تطبیق آن در صورت لزوم حضور دارند.

 

تحقیقات در مورد رژیم کمبریج

رویکرد رژیم غذایی کمبریج در بزرگترین مطالعات در مورد پیشگیری از دیابت گنجانده شده است. برخی تحقیقات منتشر شده نشان می دهند که رژیم های بسیار کم کالری (VLCD) مانند رژیم کمبریج ممکن است به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند. در حالی که عملکرد رژیم کم کالری برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موفقیت آمیز بوده است ، نمی توان گفت که برای همه موثر است.

 

دیدگاه یک متخصص تغذیه

محدودیت شدید کالری ممکن است منجر به کاهش وزن خیلی سریع شود، اما می تواند خطر کمبود مواد مغذی را به همراه داشته باشد و پیامدهای نا مطلوب دیگری مانند یبوست، سردرد و سرگیجه را به همراه داشته باشد. تعداد کالری های مصرف شده در این رژِیم غذایی نزدیک به سطوح گرسنگی است ، بنابراین احتمالا سطح انرژی را کاهش می دهد و سیستم ایمنی را تحلیل می برد. به علاوه، محدود کردن غذاهایی که می خورید بسیار کسل کننده است ، که باعث می شود در دراز مدت نسبتا ناپایدار باشد و می تواند بر رابطه شما با غذا ، زندگی اجتماعی و رفاه ذهنی شما تاثیر منفی بگذارد. خطر زیادی وجود دارد که افراد پس از بازگشت به الگوی غذایی گذشته خود دوباره وزنشان بازگردد ، که واقعا می تواند عزت نفس شخص را تضعیف کند.

 

آیا رژیم کمبریج موثر است؟

این رژیم بسیار سخت است اما قطعا در دسته ” رژیم غذایی مد روز ” قرار می گیرد. محدودیت کالری در این مقیاس توصیه نمی شود ( مگر اینکه تحت نظر و راهنمایی یک پزشک یا متخصص تغذیه و سلامت باشد ) و کمی سخت به نظر می رسد و موفقیت در این رژیم مستلزم صرف هزینه برای خرید محصولات رژیم کمبریج است.

با توجه به کمبود شدید کالری ، احتمالا کاهش وزن سریعی خواهید داشت . با اینحال ، این یک رویکرد پایدار و سالم نیست . در عوض ، از وعده های غذایی سالم و متعادل ، آب فراوان ، ورزش منظم و خواب با کیفیت مناسب به عنوان یک رویکرد لذت بخش تر و ایمن تر برای زندگی سالم استفاده کنید.