- اجتماعی, فرهنگی

شهید فخری‌زاده نماد توان نظامی و هسته‌ای بود

کارگردان فیلم ترمینال غرب ترور شهید فخری زاده را تصمیم محور شرارت منطقه دانست و گفت: ترور شهید فخری زاده ترور یک شخص نبود بلکه ترور توانمندی‌های ما بود زیرا ایشان سنبل توان نظامی و هسته ای بود.

قربانعلی طاهرفر در خصوص ترور شهید محسن فخری زاده اظهار داشت: در این ترور باید چند فاکتور را در نظر داشت؛ اینکه چه کسی چه زمانی ترور شده و کسی که ترور شده سمبل و نماینده چه حرکتی است. سردار سلیمانی سمبل جنبش مقاومت در جهان تشیع بود و نقطه مقابل این سمبل چنین حرکتی را انجام داد اما شهید فخری زاده سمبل چیست؟

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده سمبل ارتقای توان موشکی، نظامی و هسته‌ای است، گفت: این شهید در سال ۲۰۰۷ توسط آمریکا تحریم شده و آمریکا بدون حساب و کتاب فردی را تحریم نمی‌کند بلکه ایشان را با شناخت از این نظر که همرزم شهید تهرانی مقدم بودند و یکی از بالهای ارتقای توان موشکی است، ترور کرده‌اند. آمریکا می‌دانست که شهید فخری زاده مخزن اسرار توان موشکی و دفاعی است و نخست وزیر رژیم صهیونیستی وقتی اسم می‌برد یعنی شناسنامه این شهید سمبل توان نظامی و هسته‌ای است.

همدستی عوامل داخلی در ترور شهید فخری زاده

این کارگردان به نام تبریزی با اشاره به دیدار سه محور شرارت منطقه ابراز داشت: چند سال قبل محورهای شرارت منطقه یعنی عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا دیدار و جلسه داشتند و قطعا چنین ترورهایی نتیجه این جلسات است اما اینکه چرا دیروز این اتفاق افتاد به این دلیل است که وضعیت سیاسی را آماده دیدند زیرا حتی دیدیم عکس العمل برخی مسئولان ما اصلا محکم نبود، چنین بازخورد سیاسی به دشمن اعلام می‌کند که می‌تواند جری تر از این هم رفتار کند.

وی با انتقاد از واکنش برخی رسانه ها به ترور شهید فخری زاده یادآور شد: روزنامه سازندگی حتی یک خبر کوتاه هم در صفحه خود از این ترور نداشت و این یعنی اولویتشان چنین چیزی نیست. عامل این ترور تنها ۱۲ نفر تروریست و آمریکا و اسرائیل نیست بلکه عوامل داخلی آنان هم همدست این جنایتند.

عملکرد اقتصادی دولت مطالبات هسته‌ای را به حاشیه برده است

طاهرفر با بیان اینکه عملکرد اقتصادی دولت در هشت سال گذشته مطالبات هسته‌ای مردم را هم به حاشیه برده گفت: عملکرد هشت ساله دولت در اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم به جایی رسیده که بسیاری از کسانیکه ده سال قبل در خیابان‌ها فریاد می‌زدند “انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست” در برابر ترور دانشمندانمان خنثی شده‌اند و مثل برخی مسئولین چشم به انتخابات آمریکا دوخته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تولیدات رسانه‌ای ما به اهمیت موضوع هسته‌ای و دانشمندان آن نپرداخته است، توضیح داد: سریال‌های زیادی در این خصوص ساخته شده اما باید بپرسیم که چرا نتوانسته‌اند دید عمومی را نسبت به موضوعات هسته‌ای و موشکی ارتقاد دهند؛ زیرا نه سازنده و نه سیاستگذار به کیفیت اهمیت نمی‌دهند و صرفا به فکر تولید کمی هستند. هیچوقت مطالبه نمی‌شود که نتیجه این سریال‌ها و کارهای هنری به چه اندازه در آگاه سازی تاثیر داشته و دید عمومی را تغییر داده است.

تولیدات انقلابی در دست کسانی است که بیشترین زاویه را با انقلاب دارند

این هنرمند تبریزی با اشاره به اینکه تولیدات فرهنگی تنها جنبه سرگرمی دارند، عنوان کرد: هنر انقلاب نباید اینگونه باشد که فقط به جنبه سرگرمی بپردازد اما بیشتر آثار همین وضع را دارند به این دلیل که ما حتی تولیدات انقلابی را به دست کسانی می‌دهیم که بیشترین زاویه را با انقلاب دارند و به خاطر منافع مالی کار می‌کنند و لاجرم ساخته‌ای که از دل بر نیاید بر دل هم نمی‌نشیند.

وی با تاکید بر اینکه فقدان رسالت در حوزه هنر داریم، یادآور شد: به همین دلیل هم هیچگاه تولیدات ما در خصوص صنعت هسته‌ای و ترور دانشمندان تاثیرگذار نخواهد بود. اگر چنین تولیداتی وجود داشت امروز مطالبه گری مردم از مسئولین به دلیل ترور دانشمند هسته‌ای به گونه‌ای دیگر بود و جنبش فکری ایجاد می‌شد.

گفتنی است؛ قربانعلی طاهرفر در سال ۹۶ فیلم سینمایی ترمینال غرب را کارگردانی کرده است؛ ترمینال غرب داستان جوان دانشجویی به نام امید است که از طرفی درگیر بورسیه خواهرش است و از سوی دیگر، روی پروژه‌ای با موضوع تحقیقات هسته‌ای کار می‌کند. در این فیلم به شعارهای انتخاباتی سال 92 و مذاکرات هسته‌ای پرداخت شده است.

منبع:آناج

دیدگاهتان را بنویسید