- اجتماعی

فضای کتابخانه برای انجام آموزش‌های هنری، مناسب و دلپذیر است

فاطمه عمادی، مربی کارگاه نقاشی و هنرهای زینتی با اشاره به استقبال از برگزاری این کارگاه در کتابخانه عمومی شهید فخری زاده، فضای کتابخانه‌ را بهترین مکان برای آموزش، تولید و عرضه و فروش محصولات هنری دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، در راستای تغییر رویکرد نسبت به فعالیت کتابخانه‌های عمومی در دنیا، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی به عنوان یکی از کارکردهای نوین در کتابخانه‌های عمومی مطرح شده است؛ چراکه با توجه به گستره و ظرفیت‌های بی‌بدیل کتابخانه‌های عمومی، هیچ مرکزی به اندازه این کتابخانه نمی‌تواند با شناخت مناسب از وضعیت محیط و منطقه خود به ارائه خدمات مؤثر در این حوزه اقدام کند. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این راستا همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک را برگزار کرده است.

فاطمه عمادی که خود از اعضای فعال در کتابخانه‌ شهید فخری‌زاده مهدیشهر است، با برپایی کارگاهی در این کتابخانه به آموزش نقاشی و هنرهای زینتی و همچنین راهکارهای عرضه و فروش محصولات هنری از طریق فضای مجازی پرداخته است که با استقبال گسترده‌ای در این شهرستان همراه شد.

فضای کتابخانه برای انجام آموزش‌های هنری، مناسب و دلپذیر است

عمادی درباره نحوه شکل‌گیری این کارگاه آموزشی گفت: با اینکه از کودکی به کتاب و کتابخوانی علاقه داشتم، در سال ۱۳۸۷ بود که به عضویت دو کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) و مرکزی در سمنان درآمدم و از همان زمان جذب فضای آرام، دلپذیر و رنگارنگ این دو کتابخانه شدم.

وی افزود: من آموزشگاه فنی و حرفه ای هنرهای تجسمی دارم و در طول دانشگاه، هنرهای مختلفی مانند مجسمه‌سازی، نقاشی روی شیشه و رزین و… را آموخته‌ام. ضمن اینکه علاقه من به هنر و فعالیت‌های هنری باعث شده بود تا دوره‌های مختلفی را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بگذرانم. اما آموزش این هنرها به دیگران، به خصوص به کودکان و نوجوانان همواره یکی از بزرگ‌ترین علاقه‌مندی‌های من بوده است.

این هنرمند یادآور شد: وقتی کتابداران کتابخانه عمومی شهید فخری زاده مهدیشهر به من پیشنهاد برگزاری این کارگاه را دادند، بسیار خوشحال شدم؛ چراکه فضای کتابخانه برای آموزش، به خصوص آموزش‌های هنری، بسیار مناسب، زیبا و دلپذیر است. در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش نقاشی و هنرهای زینتی، آموزش چگونگی عرضه و فروش محصولات تولیدی را هم برای حاضران ارائه کردم.

فاطمه عمادی درباره بازخوردهای برگزاری این کارگاه نیز گفت: من خودم در فضای مجازی صفحه‌ای برای نمایش و فروش آثارم دارم و این آموزش‌ها به افرادی که خود دارای هنرهای مختلف بودند، بسیار کمک کرد تا بتوانند آثار تولیدی خود را در فضای مجازی ارائه کنند و به فروش برسانند تا از این طریق یک کسب‌وکار کوچک خانگی برای خود راه‌اندازی کنند. استقبال به قدری بود که همچنان از من پرسیده می‌شود که آیا این کارگاه‌ها باز هم برگزار می‌شود و اعضای کتابخانه همچنان پیگیر برگزاری مجدد آن هستند.

وی در پایان نسبت به تداوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه به منظور حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و کوچک ابراز امیدواری کرد و گفت: بدون شک با تبلیغات گسترده‌تر می‌توان جمعیت بسیاری را برای استفاده از این آموزش‌ها به کتابخانه‌ها آورد.