- ورزش

کشتی‌گیران روس همچنان در انتظار مجوز IOC

 
 
رئیس فدراسیون کشتی روسیه گفت: هنوز تصمیمی در مورد حضور کشتی‌گیران روس برای بازی‌های المپیک پاریس گرفته نشده است.

 میخائیل مامیاشویلی، با بیان اینکه IOC هنوز به ما اطلاعی برای حضور کشتی‌گیران روس در بازی‌های المپیک نداده است، اظهار داشت: کشتی‌گیران تیم ملی ۱۶ مجوز از ۱۸ مجوز ممکن را برای بازی‌ها به دست آوردند. ۶ مجوز در کشتی آزاد، ۵ مورد در کشتی فرنگی و کشتی زنان. در پاریس با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، روس‌ها می‌توانند در وضعیت بی‌طرف به رقابت بپردازند، اما انطباق آن‌ها با معیار‌های لازم باید توسط کمیسیون ویژه IOC متشکل از ۳ نفر ارزیابی شود.

وی ادامه داد: تصمیمی برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس هنوز گرفته نشده است. این کار پس از دریافت اطلاعات کامل از IOC در مورد شرایط شرکت ورزشکاران، متخصصان و مربیان خود انجام خواهد شد.

مامیاشویلی تاکید کرد: زمان دقیق چه موقع خواهد، نمی‌دانم، یک ماه یا یک ماه و نیم ممکن است طول بکشد، ما هر روز با وعده‌ها سرگرم می‌شویم.

رئیس فدراسیون کشتی روسیه خاطرنشان کرد: هنوز اطلاعاتی در مورد حضور عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمان دو دوره المپیک در کشتی آزاد در این بازی‌ها وجود ندارد.   پیش از این کمیته بین المللی المپیک به این ورزشکار اجازه شرکت در مسابقات مقدماتی باکو را نداده بود.

میزان