- سبک زندگی, سلامت

۴ مورد از مهم‌ترین دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده به عنوان یکی از انواع جراحی‌های لاغری که در آن بخشی از معده برداشته می‌شود، با کنترل اشتها و مدیریت وضعیت سیری، موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود. توجه داشته باشید که این عمل مانند سایر جراحی‌ها، نیازمند مراقبت‌هایی است که عدم رعایت آن‌ها موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

 

اما چرا برخی از افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، ناراضی هستند؟ انتخاب پزشک در این حوزه به چه مولفه‌هایی نیاز دارد؟ در ادامه علاوه بر پاسخ به سوالات ذکر شده، راهکار‌هایی برای افزایش رضایت از این عمل را توضیح می‌دهیم.

عمل اسلیو معده چیست؟

افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند معمولا برای کنترل وزن خود از روش‌هایی مانند رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم استفاده می‌کنند. در برخی موارد مشاهده می‌شود که رعایت موارد نام‌برده به صورت مستمر، نتیجه دل‌خواه فرد را در پی نخواهد داشت. در چنین شرایطی، افراد با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ می‌توانند عمل اسلیو معده انجام دهند.

طی این جراحی که توسط دکتر عمل اسلیو معده انجام می‌شود، پس از بیهوشی بین ۷۵ تا ۸۰ درصد از معده برداشته خواهد شد. همین موضوع موجب کاهش اشتها و احساس سیری زود‌رس می‌شود.

 

دلایل پشیمانی از عمل اسلیو معده

با پرس‌و‌جویی ساده در میان کسانی که اسلیو معده انجام داده‌اند، متوجه می‌شویم افرادی که با بررسی قبلی پزشکی متخصص انتخاب کرده‌اند و اقدامات لازم را پس از عمل انجام داده‌اند، از عمل خود راضی هستند. اما نارضایتی و پشیمانی از این عمل زمانی شکل می‌گیرد که با انتخاب نادرست پزشک، نتوانید انتظارات خود را برآورده کنید؛ بنابراین مهم‌ترین دلایل پشیمانی از عمل اسلیو معده عبارتند از:

  • انتخاب پزشک با تخصص لازم‌

می‌توان گفت مهم‌ترین اقدام قبل از عمل اسلیو، یافتن پزشکی است که علاوه بر دانش کافی از تجربه مناسبی برخوردار است. بنابراین، تخصص پزشک را به لحاظ تطابق با شاخه فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی متابولیک و لاپاراسکوپی مورد بررسی قرار دهید. سپس مواردی مانند سابقه فعالیت، میزان رضایت بیماران قبلی و رزومه پزشک را مورد بررسی قرار دهید.

 
  • عدم آشنایی با عوارض کوتاه‌مدت اسلیو معده

اسلیو معده مانند بسیاری از درمان‌های مداخله‌ای مانند عوارض کوتاه‌مدت دارد. این عوارض می‌تواند شامل درد و سوزش معده، کمر‌درد، گرفتگی معده و کاهش مقاومت سیستم ایمنی بدن باشد. بنابراین، قبل از عمل نسبت به تمام این عوارض آگاهی کسب کنید تا بتوانید دوره نقاهت را راحت‌تر پشت سر بگذارید.

  • عادات غذایی نادرست

از جمله مواردی که باید بعد از عمل مورد بررسی قرار دهید، تغییر شیوه غذا خوردن و جویدن درست غذا به حساب می‌آید. پس از اسلیو معده باید غذا را به دقت و بدون هیچ‌گونه عجله بجویید. سپس آن را به آرامی قورت دهید تا در بلع و هضم غذا دچار مشکل نشوید.

۴ مورد از مهم‌ترین دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

ضمنا برخی از افراد به واسطه کمبود اشتها پس از عمل از صرف وعده‌های غذایی لذتی نمی‌برند و تصور می‌کنند که این مسئله به واسطه نوع عمل ایجاد می‌شود. در حالی که لذت بردن از غذا، فرایندی ذهنی است که می‌توانید با تمرین و مقابله با افکار غلط، آن را به دست آورید.

  • انتظارات غلط از عمل اسلیو معده

خوب است که بدانید که طی جراحی اسلیو، بخشی از معده برداشته می‌شود و همین موضوع اشتها را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ در عین حال، قرار نیست که عمل نقش معجزه را ایفا کند؛ بنابراین باید پس از عمل به مواردی مانند ورزش، خواب کافی و سبک غذایی سالم اهمیت دهید تا نتیجه دل‌خواهتان تا طولانی مدت حفظ شود.

برای رضایت از عمل اسلیو معده چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای افزایش رضایت از عمل اسلیو معده، راهی به جز انتخاب درست پزشک متخصص و افزایش آگاهی نسبت به مراحل عمل و عوارض ناشی از آن وجود ندارد. در واقع، بخشی مهمی از این فرایند بر عهده پزشک است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن، عوارضی مانند ابتلا به عفونت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اما بخش دیگری از رضایت کاربران نسبت به اسلیو معده، نیازمند افزایش آگاهی و اطلاعات بیماران است. به همین واسطه، قبل از انتخاب پزشک تمام سابقه کاری و نظر مراجعین پزشک را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه می‌توانید برای اطمینان به مطب پزشک مراجعه کنید و تحقیقات خود را کامل کنید.

دریافت نوبت اینترنتی از دکتر شهریار عزیزی برای اسلیو معده

 

حالا که می‌دانیم پشیمانی از عمل اسلیو معده بیش‌تر به عدم آشنایی بیمار با مراحل جراحی، عوارض ناشی از آن یا انتخاب پزشک نامناسب بر می‌گردد؛ بهتر است به دنبال پزشکی متخصص باشیم که بتواند مشکل چاقی مفرط را با کاهش عوارض و خطرات احتمالی انجام دهد.

در میان طیف وسیعی از پزشک‌های متخصص، دکتر شهریار عزیزی اسلیو معده توانسته است رضایت کاربران را به میزان قابل توجهی جلب کند. بیمارانی که این دکتر را برای انجام جراحی انتخاب کرده‌اند از صبوری، سرعت پاسخگویی و دل‌سوزی دکتر عزیزی برای بیمار یاد می‌کنند.

ضمنا مواردی مانند سابقه جراحی‌های موفقیت آمیز و میزان رضایت مراجعه کنندگان قبلی از طریق مراجعه به سایت‌های رزرو نوبت آنلاین و مراجعه به کلینیک که در خیابان سعادت آباد قرار دارد، روشن می‌شود.

کلام آخر

در اسلیو معده به عنوان عملی برای رفع چاقی مفرط، حداکثر ۸۰ درصد از معده که بر میزان اشتها تاثیر دارند را بر می‌دارند. در واقع بعد از این عمل، با مصرف غذای کم‌تر احساس سیری می‌کنید.

برای داشتن یک عمل موفقیت‌آمیز باید به مواردی مانند انتخاب پزشک و آگاهی نسبت به نوع عمل توجه داشته باشید. ضمنا این را بدانید که جراحی موفقیت‌آمیز به منزله لاغری همیشگی نیست. بلکه باید مواردی مانند رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی روزانه را فراموش نکنید.

یکی از پزشکان متخصصی که تا به حال با رضایت بالای مراجعان، میان بیماران شناخته و محبوب می‌شود، دکتر شهریار عزیزی است که با دقت فراوان در نوبت مقرر شما را در انتخاب درست یاری می‌کند.