- ورزش

هفتمین شکست متوالی والیبال ایران / تیم ملی حریف بلغارستان هم نشد

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها مقابل بلغارستان مغلوب شد.

تیم ملی والیبال کشورمان امروز _جمعه هجدهم خرداد_ در سومین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از ساعت ۶:۳۰ به مصاف بلغارستان رفت و با نتیجه سه بر دو و امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۲ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۱ مغلوب شد.

پیش از این بلند قامتان کشورمان در هفته دوم مقابل ژاپن و برزیل نیز شکست خورده بودند. هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ در روزهای پانزدهم تا بیستم خرداد در شهرهای کوکورای ژاپن و اوتاوای کانادا پیگیری می‌شود.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب تیم ملی والیبال بلغارستان: آسپاروف، پتکوف، دیمیتروف، تاتاروف، گروزدانوف، نیکولوف و پتکوف

سرمربی تیم ملی والیبال بلغارستان: جیانلورنزو بلنجینی

ست نخست: ایران ۲۵ – ۲۰ بلغارستان

ایران این مسابقه را با دو امتیاز پیاپی شروع کرد اما خیلی سریع بلغارستان امتیاز تساوی را گرفت. در ادامه دو تیم در روند امتیازگیری به صورت پایاپای پیش رفتند اما تیم ملی کشورمان رفته رفته با ایجاد اختلاف امتیاز خود را پیش انداخت و اختلاف ۶ امتیازی با بلغارستان ایجاد کرد. در نتیجه ۱۹ بر ۱۲ بلغارستان درخواست وقت استراحت داد که حاصل آن توپ و امتیاز ۲۰ برای ایران بود. سرویس بازیکنان ایران به سود بلغارستان تبدیل به امتیاز شد.

توپ برگشتی توسط امین اسماعیل نژاد تبدیل به امتیاز ۲۲ شد. دمیترو با ضربه محکمی که به توپ زد نتیجه را ۲۲ بر ۱۷ کرد. سرویس بلغارستان با اختلاف امتیاز زیاد به خارج رفت و امتیاز ۲۳ را تقدیم به ایران کرد. در ادامه بلغارستان با دفاع به امتیاز ۱۹ رسید. سرویس بلغارستان خراب شد تا ایران ۲۴ امتیازی شود. تاتارو امتیاز ۲۰ را برای بلغارها کسب کرد. سرویس بلغارها از تور رد نشد تا نمایندگان کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به برتری برسند و در ست شماری با نتیجه یک بر صفر پیش بیفتند.

ست دوم: ایران ۲۲ – ۲۵ بلغارستان

اولین امتیاز ست دوم با خراب شدن سرویس بلغارستان به سود ایران رقم خورد. سرویس ولی‌زاده سرویس خود را در منطقه ۵ زمین حریف خواباند تا دومین امتیاز برای ایران رقم بخورد. در ادامه اولین امتیاز بلغارستان رقم خورد اما مجدد سرویس این بازیکنان امتیاز را به ایران داد. اسماعیل نژاد با استفاده از توپ برگشتی نتیجه را ۴ بر ۱ کرد. بلغارها نتیجه را ۶ بر ۴ کردند تا اختلاف کم شود اما مرتضی شریفی با خواباندن توپ در زمین آنان اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد. دفاع روی تور ایران باعث شد حمله حریف خراب شود. سرویس سرعتی پرشی ایران به امتیاز مستقیم تبدیل شد. در نتیجه ۱۰ بر ۶ بلنجینی برای بلغارها درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن توپ و امتیاز برای این کشور بود. بلغارستان اختلاف ۴ امتیازی را از بین برد و دو تیم در امتیاز ۱۱ به تساوی رسیدند. بلافاصله پس از تساوی دو تیم پایز برای ایران درخواست وقت استراحت داد که حاصل آن توپ و امتیاز برای حریف بود.

در ادامه بلغارستان نتیجه را ۱۱ بر ۱۴ کرد تا برای اولین مرتبه در این دیدار بلغارها از ایران پیشی بگیرند. خانزاده با آبشار خود ایران را صاحب امتیاز ۱۲ کرد. هرچند ایران تلاش مرد اختلاف را کم کند اما به هم ریختگی بازیکنان نتیجه را ۱۴ بر ۱۷ کرد تا بلغارها پیش بمانند. میثم صالحی در برابر دو دفاع بلغار امتیاز ۱۵ را گرفت. ضربه خانزاده دفاع شد تا امتیاز ۱۹ به بلغارستان برسد. در نتیجه ۱۵ بر ۱۹ پایز برای ایران درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن امتیاز ۲۰ برای حریف بود.

پایز در امتیاز ۲۰ حریف درخواست بازبینی داشت که حاصل امتیاز ۱۶ برای ایران بود. میثم صالحی و امین اسماعیل نژاد با استفاده از توپ‌های برگشتی دو امتیاز پیاپی گرفتند. کار سرعتی بلغارستان نتیجه را ۱۹ بر ۲۳ کرد. امتیاز ۲۰ با حمله ایران کسب شد. در نتیجه ۲۲ بر ۲۴ بلغارستان درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت بلغارستان با نتیجه ۲۲ بر ۲۵ به برتری رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست سوم: ایران ۲۳ – ۲۵ بلغارستان

دو تیم از همان ابتدا امتیازات را پایان گرفتند اما با درخشش شریفی و امتیاز مستقیم سرویس تا نتیجه ۴ بر ۲ شود. دو تیم در امتیاز ۵ مجدد به تساوی رسیدند. توپ برگشتی به سود بلغارستان به امتیاز ۹ تبدیل شد. ضربه سرعتی تاتارف نتیجه را ۸ بر ۱۰ کرد. وادی امتیاز ۱۰ را برای ایران گرفت. در ادامه ولی‌زاده امتیاز تساوی را گرفت تا پو تیم در امتیاز ۱۱ به تساوی برسند. خطای بازیکن بلغارستان نتیجه را ۱۶ بر ۱۷ کرد. بلافاصله بلغارستان درخواست بازبینی کرد که حاصل آن توپ و امتیاز برای بلغارستان بود. در نتیجه ۱۵ بر ۱۸ پایز درخواست وقت استراحت داد که نتیجه آن توپ و امتیاز برای ایران بود.

سرویس بلغارها امتیاز ۱۷ را به ایران تقدیم کرد. میثم صالحی امتیاز هجدهم را کسب کرد تا اختلاف به یک امتیاز برسد. در نتیجه ۱۸ بر ۱۹ سرمربی بلغارها درخواست وقت استراحت داد که نتیجه آن امتیاز ۲۰ بود. دو تیم در امتیاز ۲۰ به تساوی رسیدند. در نتیجه ۲۱ بر ۲۰ بلغارستان درخواست. دو تیم در امتیاز ۲۱ به تساوی رسیدند. در نتیجه ۲۱ بر ۲۲ پایز درخواست وقت استراحت داد که حاصل تساوی در امتیاز ۲۲ بود. سرویس ایران رد نشد. دفاع بلغارستان امتیاز آخر ست را گرفت تا این تیم با نتیجه ۲۳ بر ۲۵ به برتری برید و در ست شماری با نتیجه دو بر یک پیش بیفتد.

ست چهارم: ایران ۲۵ – ۲۰ بلغارستان

اولین امتیاز اینست برای ایران رقم خورد. سرویس‌های دقیق و حملات سریع ایران خیلی زود نتیجه را ۵ بر ۱ کرد. سرمربی بلغارستان درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن امتیاز ۲ برای بلغارستان بود. در ادامه بلغارستان به دنبال جبران امتیازات بود اما موفق نشد و اختلاف ۲ امتیازی برای ایران حفظ شد. توپ روی خط زمین بلغارستان خوابید اما داور امتیاز را به بلغارها داد داد تا صحنه بازبینی شود اما داور تصمیم خود را عوض نکرد تا نتیجه ۸ بر ۶ بماند. اسماعیل نژاد امتیاز ۹ را کسب کرد. سرویس بلغارستان به خارج رفت و امتیاز ۱۰ را تقدیم ایران کرد. دو تیم در امتیاز ۱۰ به تساوی رسیدند. دو امتیاز پیاپی برای کشورمان رقم خورد تا سرمربی بلغارستان درخواست وقت استراحت داد که حاصل توپ و امتیاز برای کشورمان بود.

دو تیم در امتیاز ۱۶ به تساوی رسیدند. سرویس پر قدرت ایران نتیجه را ۱۹ بر ۱۷ کرد. امتیاز سرویس خانزاده ایران را ۲۰ امتیازی کرد. در ادامه امتیازات پیاپی که توسط بازیکنان ایران کسب شد نتیجه را ۲۴ بر ۲۰ کرد. مصلح‌آبادی با سرویس دقیق خود امتیاز مستقیم گرفت تا ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به نام ایران خورد تا دو تیم در ست شماری به تساوی دو بر دو برسند.

ست پنجم: ایران ۱۱ – ۱۵ بلغارستان

ست پنجم با ضرب امتیاز برای کشورمان آغاز سد. در ادامه بلغارها اختلاف امتیاز جزئی ایجاد کردند اما با سرویس‌های دقیق و آبشارهای سریع ایران نتیجه را به سود خود مرد. در نتیجه ۸ بر ۷ بلغارستان درخواست وقت استراحت کرد که حاصل تساوی دو تیم در امتیاز ۸ بود. توپ به سود حریف به اوت رفت. در نتیجه ۸ بر ۹ پایز درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن توپ و امتیاز برای ایران بود. دو تیم در امتیاز ۹ به تساوی رسیدند. حملات ایران دفاع شد تا نتیجه ۹ بر ۱۱ شود و پایز درخواست وقت استراحت بدهد. حاصل وقت استراحت امتیاز ۱۰ برای ایران بود. توپ به سود بلغارها به خارج رفت. امتیاز مستقیم بلغارها به امتیاز تبدیل شد. سرویس قدرتی بلغارستان نتیجه را ۱۰ بر ۱۴ کرد.

ایمنا