- ورزش

درخشش خیره‌کننده سیمون بایلز؛ عطش فوق‌ستاره آمریکا به صید طلاهای المپیک

سیمون بایلز، فوق‌ستاره ژیمناستیک ایالات متحده با وجود آسیب‌دیدگی از ناحیه ساق پا، اما در دور مقدماتی المپیک خیره‌کننده ظاهر شد.

بدون هیچ شک و تردیدی، سیمون بایلز یکی از ستارگان مطرح این دوره از مسابقات المپیک 2024 پاریس است و همگان از او انتظار چند مدال طلای دیگر در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان در 27 سالگی را دارند. بایلز در المپیک پاریس به دنبال کسب پنجمین مدال طلای المپیک خود و حتی بیشتر از آن در سومین دوره‌ای است که او در چنین مسابقاتی حاضر می‌شود.

بایلز در المپیک 2016 ریو برزیل به چهار مدال طلای ارزشمند در تمامی رشته‌های ژیمناستیک آن هم در 19 سالگی رسید و در المپیک توکیو هم به مدال نقره این مسابقات رسید. او در توکیو دچار مصدومیت شد و به همین نتوانست درخشش خود در برزیل را تکرار کند. حالا بایلز که امید اصلی کاروان آمریکا برای کسب مدال طلای المپیک در پاریس است کار خودش را با وجود آسیب‌دیدگی که از ناحیه ساق پا داشت اما فوق‌العاده و درخور نامش شروع کرد.

بیشترین امتیاز از حرکتی که خود بایلز ابداع‌کنندۀ آن است

بایلز در مرحله مقدماتی با کسب امتیازهای عالی و بالا به عنوان نفر نخست راهی مسابقات فینال شد. اما نکته نگران‌کننده آسیب‌دیدگی او از ناحیه ساق پا بود؛ او پس از پریدن از روی تشک روی یک پا دچار آسیب‌دیدگی شد اما درنهایت توانست دور مقدماتی را با بالاترین امتیاز به پایان برساند. بیشترین امتیاز او اما از حرکتی به نام بایلز 2 به دست آمد که خود او ابداع‌کنندۀ آن در دنیای ژیمناستیک است.

با اجرای حرکت “بایلز 2” – یکی از پنج حرکت اصلی به نام خودش – در حرکت خرک جهشی امتیاز 15.800 و در حرکت بارفیکس امتیاز 14.433 را کسب کرد. او همچنین در حرکات زمینی هم موفق به کسب امتیاز 14.600 شد تا به عنوان بهترین ژیمناست‌کار راهی فینال شود.