- تکنولوژی

امکان انتقال پلی لیست بین اپل موزیک و یوتیوب موزیک فراهم شد

اکنون امکان انتقال پلی لیست بین دو سرویس اپل موزیک و یوتیوب موزیک فراهم شده است. حالا شما می‌توانید پلی لیست‌های خود را به راحتی بین این سرویس‌های پخش موزیک انتقال دهید.

پشتیبانی از انتقال سرویس موزیک جدید

در حالیکه سوئیچ کردن بین سرویس‌های پخش موسیقی ممکن است مشکلاتی به همراه دشته باشد، اما حالا این کار حداقل برای دو سرویس اپل موزیک و یوتیوب موزیک کمی آسان‌تر شده است.

اپل امروز دو سند پشتیبانی جدید منتشر کرده است که عبارتند از:

 

هر کدام از صفحات پشتیبانی فوق، مراحلی که باید برای انتقال داده‌های خود به یا از اپل موزیک انجام دهید، توضیح داده است.

متاسفانه، در حال حاضر فقط پلی لیست را می‌توان منتقل کرد و این تنها نوع داده‌ای است که فعلا برای انتقال پشتیبانی می‌شود. هیچ راهی برای انتقال کل مجموعه موسیقی، تاریخچه گوش دادن، ترجیح‌های الگوریتمی، آهنگ‌های موردعلاقه یا موارد دیگر وجود ندارد. اما به‌هرحال برای شروع خوب است.

با وجود اینکه صفحات پشتیبانی اپل به نوع سرویس اشاره‌ای نکرده‌اند، در حال حاضر تنها سرویسی که اپل موزیک از انتقال پلی لیست با آن پشتیبانی می‌کند یوتیوب موزیک است. امیدواریم که در آینده نزدیک، اپل موزیک و اسپاتیفای قراردادی امضا کنند که از انتقال بین این سرویس‌ها نیز پشتیبانی شود.

نحوه انتقال پلی لیست بین اپل موزیک و یوتیوب موزیک

بر حسب اینکه از یوتیوب موزیک به اپل موزیک انتقال دهید یا از اپل موزیک به یوتیوب موزیک، دستورالعمل‌های جداگانه‌ای وجود دارد.

برای انتقال پلی لیست خود از یوتیوب موزیک به اپل موزیک، می‌توانید پروسه قابل دسترس در Google Takeout را دنبال کنید. مطمئن شوید که اپل موزیک را به عنوان مقصد انتخاب نمائید.

انتقال پلی لیست بین اپل موزیک و یوتیوب موزیک

برای انتقال پلی لیست از اپل موزیک به یوتیوب موزیک، به صفحه Data and Privacy در حساب اپل خود بروید. پس از زدن Transfer a copy of your data گزینه‌ای برای انتقال پلی لیست اپل موزیک مشاهده خواهید کرد.

گفتنی است پشتیبانی از انتقال داده بین‌ سرویس‌های اپل موزیک و یوتیوب موزیک، به دنبال همکاری اپل و گوگل در اوایل سال جاری در زمینه انتقال عکس صورت می‌گیرد.