- ورزش

ماموریت مدیرعامل جدید برای بازگشت نساجی به خانه

 

 تغییر مدیرعامل نساجی برای هواداران این تیم پرطرفدار شمالی با یک خبر امیدوارکننده همراه بود و آن هم جدیت در برنامه‌ریزی برای بازگرداندن تمرینات و محل استقرار تیم به مازندران است که علی خطیر در نخستین مصاحبه‌اش پس از انتصاب و معارفه به عنوان مدیرعامل باشگاه نساجی اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، جابه‌جایی ناگهانی مدیرعامل نساجی که بلافاصله پس از شکست این تیم مقابل چادرملوی اردکان در هفته چهارم رقابت‌ها و سقوط نساجی به قعر جدول لیگ برتر انجام شد، در کنار استعفای ساکت الهامی در کنفرانس خبری پس از مسابقه یک بار دیگر هواداران نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال و فوتبال‌دوستان مازندرانی را نگران آینده این تیم در سطح اول رقابت‌های فوتبال کشور کرد. اما به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت شرایط در تیم تقریبا به وضعیت عادی بازگشت تا همه چیز برای نساجی‌چی‌ها از نو آغاز شود.

پس از شکست نساجی مقابل چادرملوی اردکان در یزد که سومین شکست این تیم در چهارمین مسابقه فصل بود، ساکت الهامی در نشست خبری حاضر شد و اعلام کرد که از سرمربیگری تیم کناره‌گیری کرده است. ساعتی بعد هم با حکم رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی حمیدرضا بایندریان مدیرعامل باشگاه برکنار و علی خطیر مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال جایگزین او شد تا دوره جدید مدیریتی در نساجی آغاز شود.

اما این تغییرات و جابه‌جایی‌ها به همین میزان هم محدود نشد. برای نخستین بار از زمان حضور حدادیان در نساجی به عنوان مالک باشگاه، او در جمع بازیکنان و همه اعضای تیم اعلام کرد که دیگر مسئولیت و جایگاهی در باشگاه ندارد و از این پس صرفا به عنوان حامی مالی در کنار تیم خواهد بود.

حدادیان در مراسم معارفه خطیر تاکید کرد که همه امور اجرایی باشگاه از این پس به مدیرعامل واگذار می‌شود. مالک باشگاه نساجی به بازیکنان تاکید کرد که شخص اول تیم در زمین و تمرینات ساکت الهامی و در خارج از زمین پیرامون مسائل باشگاه علی خطیر است و از این پس همه تصمیم‌های مدیریتی مرتبط با باشگاه توسط خطیر اتخاذ می‌شود.

علی خطیر هم در نخستین اظهاراتش به عنوان مدیرعامل نساجی اعلام کرد که در کنار تلاش برای بهبود وضعیت نساجی در جدول لیگ، یکی از اولویت‌هایش برنامه‌ریزی برای بازگرداندن تیم به مازندران و بهره‌گیری از ظرفیت حمایت مستمر هواداران است. موضوعی که سال‌هاست هواداران و دغدغه‌مندان و پیشکسوتان نساجی بر آن تاکید دارند و از آن به عنوان یکی از دلایل ناکامی نساجی یاد می‌کنند.

خطیر که مدیرعاملی استقلال و معاونت اجرایی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد، متولد قائمشهر است و همین پیوند او با قائمشهر هواداران نساجی را امیدوار می‌کند که این بار تعصب همشهری بودن مدیرعامل با نساجی دغدغه‌هایی مشترک را بین هواداران و پیشکسوتان و مدیرعامل برجسته کند.

او در نخستین مصاحبه‌اش با رسانه‌ها نیز بر همین موضوع دست گذاشت و تاکید کرد که تلاش می‌کند مقدمات بازگشت نساجی به مازندران و تمرین در حضور هواداران را فراهم کند.

خطیر در جمع خبرنگاران گفت: نساجی تیم شهر من است و خاطرات کودکی‌ام با این تیم پیوند خورده است. بزرگان فوتبال مازندران در این تیم حضور داشتند. این تیم الان جایگاهش اینجا نیست. البته هنوز ۲۶ هفته مانده است و قول می‌دهم با هم با یک اتحاد و برادری جایگاه نساجی را برمی‌گردانیم. نساجی در هشت هفته پایانی فصل قبل کار بزرگی انجام داد و توانست در لیگ باقی ماند. الهامی هم نشان داده که مربی شرایط بحران است و می‌تواند تیم را برگرداند.

وی افزود: این قول را به همه بازیکنان و سرمربی و مالک تیم می‌دهم که جایگاه نساجی را می‌توانیم برگردانیم. چون مازندران بزرگترین قطب فوتبال کشور است. تعداد بازیکنان مازندرانی که در لیگ برتر کشور هستند در مقایسه با استان‌های دیگر بسیار بالاست.

مدیرعامل جدید نساجی با اشاره به قائمشهری بودنش خاطرنشان کرد: قائمشهر زادگاه من است و من عاشق نساجی هستم. خوشحالم که این افتخار نصیبم شد در تیم شهرم خدمت کنم. معتقدم جایگاه تیم در مازندران است و باید به جایگاه خودش برگردد.

خطیر تصریح کرد: این خواسته هواداران تیم و مردم مازندران است که تیم نساجی در مازندران حضور داشته باشد. در نخستین گام تمام تلاش ما این است که مشکلات پیش روی حضور تیم در مازندران را برطرف کنیم.

ماموریت مدیرعامل جدید برای بازگشت نساجی به خانه

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما در این زمینه نبود کمپ‌های تمرینی مناسب در مازندران است که تیم بتواند تمرین مطلوبی داشته باشد. این مشکل اگر حل شود تیم به مازندران برمی‌گردد. تلاش می‌کنم که فضای مناسبی را در مازندران پیدا کنیم تا نساجی دوباره به جایگاه خودش یعنی مازندران برگردد و ارتباط تیم با شهر و استان تقویت شود.

موضوعی که خطیر به آن اشاره کرده و به عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح کرده است طی سال‌های اخیر بارها از سوی هواداران و پیشکسوتان نساجی درخواست شده و حتی مدیران پیشین باشگاه نیز تلاش‌شان را کردند تا به نتیجه‌ای مطلوب برسد. اما هر بار این هدف به دلایل مختلف از جمله نبود زمین تمرینی مناسب محقق نشد.

چندی پیش مذاکراتی بین باشگاه نساجی و دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد تا از زمین فوتبال مجتمع دانشگاه آزاد در قائمشهر به عنوان کمپ تمرینی استفاده شود. پیش از آن هم مذاکرات بین باشگاه و مسئولان استان برای در اختیار گرفتن زمینی بین ساری و قائمشهر و در روستای ماهفروجک برای ساخت کمپ تمرینی نساجی توسط باشگاه بی‌سرانجام ماند. ۳۰ تیر امسال نیز علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در نشستی که به منظور حل مشکلات باشگاه نساجی با حضور استاندار مازندران و مالک باشگاه در دفتر استاندار برگزار شده بود از آمادگی برای در اختیار قراردادن زمین‌های مختلف به باشگاه خبر داد و گفت که این دستگاه اجرایی ما آمادگی دارد استادیوم‌های مختلف و زمین‌های تمرین خوبی را در اختیار باشگاه نساجی قرار دهد.

حالا با توجه به این‌که مدیرعامل قائمشهری و تازه منصوب شده نساجی بازگشت تیم را به عنوان یکی از اولویت‌های خود مطرح کرده است باید منتظر ماند و دید که آیا تا پایان فصل این درخواست مهم نساجی‌چی‌ها محقق می‌شود یا باز هم موانع اجازه بازگشت تیم به مازندران را نمی‌دهند و نساجی همچنان فقط برای برگزاری بازی‌های خانگی‌اش راهی مازندران می‌شود. موضوعی که سبب شده برخی هواداران و دوستداران نساجی از سر انتقاد و گلایه و به کنایه گاهی تیم شهرشان را نساجی تهران خطاب کنند.