- فرهنگی

برگزاری جشنواره های هنری بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای جوان است

 
استاد فیلمسازی قزوین گفت: برگزاری جشنوارهای سینمی جوان بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای هنری و ارتقای توانمندی و کیفی سازی هنرمندان فیلمساز است.
 محسن آقالر مدیر سابق سینمای جوان استان و از هنرمندان فیلمساز در خصوص جشنواره سینمای جوان گفت: هفتادمین مرحله جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین قدمت و کیفیت بالایی دارد و در مجموع جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان یک حلقه از چرخه مهم و تاثیرگزار جشنواره‌های هنری هستند.

وی بیان کرد: دستاورد جشنواره‌های استانی در رویدادهای منطقه‌ای بررسی و ارزیابی می‌شود و رقابت خوبی هم میان فیلمسازان و عکاسان فراهم می‌شود تا خود را سنجش کنند.

آقالر تاکید کرد: جشنواره‌های منطقه‌ای موقعیت خوبی برای فیلمسازان و عکاسانی است که از مرحله آماتوری وارد مرحله حرفه‌ای می‌شوند.

مدیر پیشین سینمای جوان قزوین یادآورشد: ورود به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران کار سختی است و شاید این امکان برای تمامی فیلم‌های خوب وجود ندارد تا در این جشنواره پذیرفته شوند، اما در جشنواره منطقه‌ای این فرصت برای فیلمسازان و عکاسان ایجاد می شود تا بتوانند آثارشان را در کنار سایر آثار ارزیابی کنند و به نتایجی برسند که در ادامه راه کمکشان کند و از این بابت برگزاری جشنواره‌ها اتفاق تاثیرگذاری است.

این استاد فیلمسازی تصریح کرد: میزبانی قزوین در این رویداد اتفاق خوبی است زیرا این استان همواره در ردیف بهترین دفاتر انجمن سینمای جوان بوده و در سه دهه فعالیت خود همواره توانمندی برگزاری این جشنواره را داشته است.

وی گفت: حضور فیلمسازان دیگر استانها در این جشنواره علاوه بر تعاملی که بین هنرمندان ایجاد  می‌کند، موجب می‌شود تا فضای فرهنگی هنری در شهری که داعیه فرهنگی دارد، تقویت شود. 

آقالر با اشاره به هنرمندان و فیلمسازان و عکاسان جوان و مبتدی اظهارداشت:  برای هنرمندان مبتدی که امکان ارائه اثر به جشنواره‌ها را ندارند، این جشنواره ها فرصت مناسبی است که در یک رویداد حرفه‌ای شرکت کنند و آثار سایر هنرمندان را هم ارزیابی کنند.

وی برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «راژیا» قزوین را بهترین انگیزه و محرک برای هنرمندان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد سختی های فراوانی دارد اما دستاوردهای آن می تواند نصیب هنرمندان و مدیران فرهنگی شود.