- تکنولوژی, فیلم و سینما

همکاری کوجیما و سونی برای خلق یک شاهکار به نام Physint

هیدئو کوجیما، خالق افسانه‌ای فرنچایز Metal Gear Solid، بار دیگر با پروژه جدید و هیجان‌انگیز «Physint» پا به عرصه بازی‌های ویدیویی گذاشت. این بار او قصد دارد مرزهای بین بازی‌های ویدیویی و سینما را با پروژه چندرسانه‌ای Physint جابه‌جا کند.

Physint: بازی‌های ویدیویی را به سینما نزدیک‌تر می‌کند

در جریان رویداد State of Play اخیر سونی، کوجیما و رئیس استودیوهای پلی‌استیشن، «هرمان هولست»، از پروژه جدیدی به نام Physint رونمایی کردند. Physint یک بازی مخفی‌کاری نسل بعدی است که قرار است تجربه‌ای فراتر از بازی‌های ویدیویی سنتی ارائه دهد. این پروژه شامل عناصر سینما، موسیقی و مد خواهد بود و قرار است به صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه شود.

Physint: بازی‌های ویدیویی را به سینما نزدیک‌تر می‌کند

کوجیما در مورد Physint گفت: «این یک بازی مخفی‌کاری نسل بعدی کاملاً جدید و اورجینال است. ما در حال آماده‌سازی‌های اولیه هستیم، اما تولید اصلی پس از تکمیل «Death Stranding 2» آغاز خواهد شد. ما تجربه گسترده‌ای با سونی داریم، ما با یکدیگر در حوزه بازی‌های اکشن مخفی‌کاری در طی تقریباً 30 سال همکاری کرده‌ایم. سونی علاوه بر بازی‌ها، در زمینه موسیقی و فیلم نیز فعالیت می‌کند و این قطعاً یک همکاری قوی خواهد بود.»

وی ادامه داد: «دو سال دیگر، من سالگرد 40 سالگی کار تولید بازی خود را جشن خواهم گرفت. من مطمئن هستم که این بازی یکی از مهم‌ترین آثار من خواهد بود. ما قصد داریم از فناوری‌های پیشرفته و استعدادهای جهانی برای ایجاد این پروژه استفاده کنیم. البته این یک بازی تعاملی است، اما همچنین از نظر ظاهر، داستان، موضوع، بازیگران، بازی، مد و صدا، یک فیلم نیز خواهد بود. ما امیدواریم که با این عنوان، مرزهای بین بازی‌های ویدیویی و سینما را جابه‌جا کنیم.»

هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای Physint اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که این بازی در سال‌های آینده برای کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه شود. با توجه به سابقه درخشان کوجیما در خلق آثاری انقلابی، بدون شک Physint نیز یکی از بازی‌های مورد انتظار سال‌های آینده خواهد بود.