- انیمیشن

ادامه موفقیت انیمیشن «لایت یر» در گیشه هالیوود

 انیمیشن سینمایی «لایت‌ یر» به عنوان نسخه اسپین آف یا جداگانه مجموعه فیلمهای «داستان اسباب بازی» با تمرکز بر کاراکتر «باز لایت یِر» راهی سینمای هالیوود شده و به تازگی از مرز فروش ۲۳۰ میلیون دلاری در سینماهای جهان گذشته است.

لایت یِر فیلم اسپین‌آف از مجموعهٔ داستان اسباب‌بازی است و داستان پیدایش محیط‌بان فضایی انسانی به‌نام باز لایتیر را روایت می‌کند. آنگوس مک‌لین در اولین تجربهٔ انفرادی خود این فیلم را کارگردانی می‌کند و کریس ایوانز صداپیشگی شخصیت اصلی را بر عهده دارد.

لایت یِر برای انتشار در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ توسط استودیو سینمایی والت دیزنی برنامه‌ریزی شده‌است. تایکا وایتیتی، کیک پالمر، کریس ایوانز، جیمز بورلین، عرفان رامیرز از جمله صداپیشگان اصلی این انیمیشن سینمایی هستند. در انیمیشن لایت یر :داستان باز لایتیر و ماجراهای او تا بی‌نهایت و فراتر از آن را به تصویر می‌کشد.

لایت یر، یک فیلم اختصاصی اسپین‌آف از داستان اسباب بازی، در واقع، فضانوردی خیالی را معرفی می‌کند که برای اولین بار در فیلم اول متوجه شدیم که اکشن فیگور باز لایتیر از او الهام گرفته شده است و در سراسر جهان داستان اسباب‌بازی قرار دارد.

این فیلم یک اسپین آف از فرنچایز داستان اسباب بازی است که به عنوان یک داستان پیدایش برای باز لایتیر، خلبان آزمایشی/فضانورد خیالی عمل می‌کند که در فیلم‌های قبلی داستان اسباب‌بازی به عنوان یک داستان در داستان توسط شخصیت‌های داستان اسباب بازی تماشا می‌شد.

مفهومی که قبلاً در قالب یک فیلم ویدئویی در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان باز لایت‌یر فرماندهی ستاره: ماجراجویی آغاز می‌شود و سریال تلویزیونی اسپین آف آن باز لایتیر فرماندهی ستاره اقتباس شده بود.

کارگردانی لایت یِر بر عهده آنگوس مک‌لین بوده و کریس ایوانز به‌عنوان صداپیشگی شخصیت اصلی، با بازی کیکه پالمر، دیل سولز، تایکا وایتیتی، پیتر سون، اوزو آدوبا، جیمز برولین، مری مک‌دونالد-لوئیس، افرن رامیرز، آیسیا ویتلاک جونیور و آنتونی آرمانینو در نقش‌های مکمل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

لایت یر حول محور داستان اصلی باز لایتیر می‌چرخد، شخصیتی که الهام بخش شخصیت اکشن در فیلم‌های داستان اسباب‌بازی بود. در این فیلم، باز اولین پرواز آزمایشی خود را انجام می‌دهد تا کهکشان‌های جدید را برای فرماندهی ستاره‌ها کشف کند تا در آرامش به آن بیایند.

با این حال، زمانی که زورگ، امپراتور شرور امنیت جهان را تهدید می‌کند، باز ممکن است تنها امید برای نجات جهان باشد.

توسعه روی این فیلم پس از پایان کار بر روی در جستجوی دوری (۲۰۱۶) آغاز شد. پس از کارگردانی مشترک روی دوری با اندرو استانتون، آنگوس مک‌لین اجازه یافت ایده ساخت یک فیلم باز لایت یر را مطرح کند، زیرا همیشه فکر می‌کرد که اندی دیویس چه فیلمی را در داستان اسباب‌بازی اصلی (۱۹۹۵) دید تا به یک شخصیت اکشن باز لایتیر علاقه‌مند شود.

مک‌لین، که از طرفداران داستان‌های علمی تخیلی نیز بود، از زمانی که کاراکتر لایت‌ یر را شروع کرد، جذب او شده بود و احساس می‌کرد که داستان فیلم برای او بسیار «شخصی» است. یکی از جنبه‌های موجود در فیلم‌های داستان اسباب‌بازی که لایت‌ یر به بررسی آن می‌پردازد، اختلاف نظر باز بر سر ماهیت واقعیت است، که همراه با ایده‌آل‌های قهرمانانه‌اش، ملغمه‌ای از کلیشه‌های علمی تخیلی را ایجاد کرد که مک‌لین قصد داشت چیزی فراتر از یک خط مشت بسازد.

در دسامبر ۲۰۲۰، در جلسه روز سرمایه‌گذار دیزنی، لایت یر به‌عنوان یک فیلم اسپین‌آف معرفی شد که منشأ درون‌گیتی باز لایتیر انسانی را به تصویر می‌کشد و کریس ایوانز صدای شخصیت را ارائه می‌کرد.

کریس ایوانز به عنوان صدای انسان باز لایت یِر همراه با اعلام این پروژه در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام شد. ایوانز اولین و تنها انتخابی بود که مک لین برای باز لایتیر داشت. او یک روز از دفاتر پیکسار بازدید کرد و در طی یک بازدید پروژه را برای او مطرح کردند. ایوانز با توجه به عشقش به پویانمایی، بلافاصله این پیشنهاد را پذیرفت.

گزارش شده‌است که تایکا وایتیتی در نوامبر ۲۰۲۱ برای نقشی نامعلوم انتخاب شده‌است. پس از انتشار تریلر رسمی لایت یر، کیکه پالمر، دیل سولز، اوزو آدوبا، جیمز برولین، مری مک‌دونالد-لوئیس، افرن رامیرز و ایسایا ویتلک جونیور در فوریه ۲۰۲۲ برای نقش‌های مکمل انتخاب شدند.

انیماتورها می‌خواستند فیلم به صورت «سینمایی» و «درشت» به نظر برسد تا حس فیلم‌های علمی تخیلی که مک‌لین با آن‌ها بزرگ شده را القا کند. برای دستیابی به این هدف، آنها از یک کارمند سابق اینداستریال لایت اند مجیک خواستند تا یک مدل سفینه فضایی برای آنها بسازد که انیماتورها از آن الهام گرفتند. این تکنیک توسط طراحان برای فیلم‌های علمی تخیلی اولیه با استفاده از مدل‌هایی به عنوان الهام بخش برای دکورها و وسایل خود الهام گرفته شد.

مک‌لین گفت که این پویانمایی بدون تقلید عمدی از چنین فیلم‌هایی چندین «درس بصری» از فیلم‌های علمی تخیلی و اپرای فضایی اولیه مانند جنگ ستارگان (۱۹۷۷) گرفته‌است.

اولین نگاه از فیلم در روز سرمایه‌گذار دیزنی در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ نشان داده شد. کمپین بازاریابی لایت‌یر در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱ با انتشار یک تریلر تیزر با ترانه استارمن اثر دیوید بووی آغاز شد که در ۲۴ ساعت اول ۸۳ میلیون بازدید داشت. در مقایسه با سایر فیلم‌های پیکسار، تماشاگران این تیزر پس از تیزر شگفت‌انگیزان ۲ (۱۱۴ میلیون) در رتبه دوم قرار دارند.

لگو سه مجموعه جدید را بر اساس صحنه‌هایی از لایت‌ یر معرفی کرده‌است. این سه مجموعه در ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ در دسترس خواهند بود.

بولتن نیوز

دیدگاهتان را بنویسید