- تکنولوژی, هنر

اعتراف هنرمند برنده جایزه عکاسی سونی به ساخت تصویر با هوش مصنوعی

یک عکاس بعد از وارد کردن تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به مسابقه عکاسی معتبر سونی و بردن جایزه، از پذیرفتن آن خودداری کرده است. او گفته می‌خواسته سخت بودن تشخیص عکس واقعی با تصاویر تولید شده توسط AI را به نمایش بگذارد. با ادامه مطلب در سهر سخت افزار همراه باشید.

 پیشرفت هوش مصنوعی به حدی رسیده که می‌توان با دادن ورودی‌های مناسب به آن، تصاویری تولید کرد که با عکس‌های واقعی گرفته شده توسط عکاسان حرفه‌ای مو نمی‌زنند. بوریس الداگسن که در ابتدای هفته جاری موفق شده جایزه مسابقه جهانی عکاسی سونی را مال خود کند، از همین ترفند استفاده کرده است.

در همین رابطه بخوانید:

تصویر تولید شده توسط وی با نام Electrician به جایزه جهانی عکاسی سونی دست پیدا کرده است. این تصویر یک عکس قدیمی به نظر می‌رسد که در آن دو زن از دو نسل مختلف قابل مشاهده هستند. دست سومی نیز لباس زن جوان را مرتب می‌کند.

هوش مصنوعی و جایزه عکاسی سونی

بوریس الداگسن، این تصویر را به عنوان عضوی از سری نیمه فراموشی خود با دادن دستورهای زبانی مختلف به یک هوش مصنوعی مولد ایجاد کرده است. سپس با استفاده از تکنیک‌های ادیت عکاسی، جزئیاتی به تصویر اضافه شده تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

تصویر تولید شده با هوش مصنوعی برنده جایزه عکاسی سونی

الداگسن که پس از پذیرفته شدن تصویرش در مسابقه عکاسی از ورود آن به این جایزه معتبر ابراز خوشحالی کرده بود، پس از دریافت جایزه از قبول کردن آن سر باز زده است. او سپس در سخنانی دنیای عکاسی را به گفتگو در مورد هوش مصنوعی و نحوه تاثیرگذاری آن در هنر عکس دعوت کرده است.

با این حال سازمان جهانی عکاسی روی خوشی به الداگسن نشان نداده و گفته به دلیل رد کردن جایزه، تمامی همکاری‌های خود را با وی قطع می‌کند. این اتحادیه سپس به نقش هوش مصنوعی در ادیت و ساخت عکس اشاره کرده و گفته جایزه‌های جهانی همواره به مهارت عکاسی و نه مهارت کار با هوش مصنوعی تعلق خواهند گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید