- فرهنگی, هنر

اهمیت تربیت نیروی انسانی در حوزه هنر

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: امروزه آموزش هنر از سوی خانواده‌ها مورد استقبال است و چنانچه با نگاه آینده‌نگرانه به این مسئله توجه کنیم در می‌یابیم که محیط تربیت هنرمندان آینده در هر منطقه باید مناسب جریان هنر و سرشار از طراوت و شادابی وتبادل دانش باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، وحید محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سفر به شهرستان سیرجان و شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: نگاه جدی و جدیدی که در این دوره به مقوله آموزش هنر و توسعه متوازن فعالیت “هنرستان هنرهای زیبا” می‌شود مبتنی بر تربیت نیروی انسانی متعهد است.

وی این نگاه را برگرفته از از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که الزامات کار فرهنگی تمیز وکیفی را تربیت نیروی انسانی می‌دانند دانست و افزود: از نظر ایشان گاهی ممکن است تاثیر یک فیلم بیشتر از ۱۰۰ ساعت سخنرانی باشد لذا اهمیت تربیت فیلمساز و نسل جوان هنرجو که آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و همه مولفه‌های آن را بشناسد وبه آن معتقد و حساس باشد خیلی مهم است چرا که در آینده، با تولید آثار هنری مناسب، می‌تواند در جهت جهانی کردن ارزش‌های کشور گام بردارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واقعیت این است که در حال حاضر در دنیای کفر، هم هنر و هم هنرمند، تا حد زیادی در خدمت مواجهه با جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن هستند و این نقش تربیتی ما را در حیطه آموزش هنر سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به پیشینه آموزش رسمی هنر در استان وضوابط و مقررات محکم و قانع کننده آن گفت: باید از مزایای تفاهم‌نامه فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در جهت بهبود وضعیت هنرستان‌های هنرهای زیبا به خوبی استفاده کنیم.

محمدی ادامه داد: به دنبال درخواست مسئولین شهرستان، مجوز تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در سیرجان باهماهنگی “دفترتوسعه آموزش‌های هنری” وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و دفتر مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در رشته نمایش از سال گذشته صادر شده و هنرجو جذب کرده است. بنابراین باید درخصوص تعهدات فی مابین بررسی لازم انجام و در جهت کارآمدی و فعالیت بخشیدن به این‌ مرکز آموزش تخصصی برنامه‌ریزی شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: امروزه آموزش هنر از سوی خانواده‌ها مورد استقبال است و چنانچه با نگاه آینده‌نگرانه به این مسئله توجه کنیم در می‌یابیم که محیط تربیت هنرمندان آینده در هر منطقه باید مناسب جریان هنر و سرشار از طراوت و شادابی وتبادل دانش باشد، بنابراین آموزش هنر در فضای ضعیف و ناکارآمد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان خواست هرچه سریع‌تر براساس تعهدات اعلام شده وضعیت این هنرستان را تعیین تکلیف کنند.

محمدی ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی و دیدگاه مثبت فرماندار و اعضای محترم شورای آموزش و پرورش شهرستان و درخواست کمک و همدلی هرچه بیشتر از آنان، اظهارامیدواری کرد: با همکاری مسئولین ادارات ذیربط و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و بنگاه‌های اقتصادی منطقه، زمینه توانمندسازی هنرستان و بهبود امکانات و تامین و تکمیل تجهیزات مناسب با رشته های تحصیلی مورد نظر فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید