- فرهنگی

« باغ وحدت» در نمایشگاه گل چلسی به نمایش درمی‌آید

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenationalnews»، پنج درخت گیلاس که به خاطر شکوفه های صورتی‌شان محبوبیت دارند، هر کدام ستونی از اسلام را در باغی در نمایشگاه گل چلسی به نمایش می‌گذارند که در فضایی زیبا با پیامی نشاط آور طراحی شده است.

این نمایشگاه توسط طراح باغ بریتانیایی به نام «مانوج مالده» که همچنین سفیر نمایشگاه برای تنوع و فراگیری است، ساخته شده است.

آقای مالده در این باره گفت: من بسیار تلاش کردم تا مطمئن شوم که انی نمایشگاه به نحوی جوامع مختلف، پیشینه های فرهنگی مختلف و قومیت های مختلف را شامل می شود.

آقای مالده که قبل از تحصیل در رشته طراحی باغ به مدت ۱۸ سال طراح مد بود، در کنیا از پدر و مادری هندی تبار متولد شد و در سن ۶ سالگی به بریتانیا نقل مکان کرد.

باغی که او طراحی کرده، مسیری دارد که از تخته های پنج ضلعی ساخته شده است که نشان می دهد چگونه یک جامعه شکسته در کنار هم می‌تواند قوی تر باشد.

او در مورد درس های تعلیمات دینی در شمال لندن صحبت می کند که طی آن او دانش آموزان دبستانی دیگرش در مورد ادیان مختلف یاد گرفتند.

وی همچنین در مورد طراحی باغ گفت: من برای این نمایشگاه پنج درخت به نام درخت‌های عشق، مهربانی، همدلی، اتحاد و تفاهم که از اصول اولیه اسلام است را معرفی کردم.

مالده گفت: نکته دوست داشتنی در مورد درختان این است که آنها نسبت به خشکی مقاوم هستند، اما من فکر می‌کنم که با گرم‌تر شدن تابستان‌ها باید باغ‌هایمان را برای آینده محافظت کنیم.

وی افزود: من رنگ‌های الهام‌گرفته از هند را به باغ آورده‌ام، بنابراین شما رنگ های صورتی و نارنجی زیادی خواهید دید.

شبستان

دیدگاهتان را بنویسید