- هنر

برگزاری تئاترهای خیابانی «دور عاشقان» ویژه ایام محرم و صفر

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان از برگزاری تئاترهای خیابانی «دور عاشقان» ویژه‌ ایام محرم و صفر با همکاری دفتر تخصصی هنرهای ملی و آیینی خبر داد.

علی دادفراظهار کرد: دفتر تخصصی هنرهای نمایشی با همکاری دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان در نظر دارد به مناسبت ایام محرم صفر تئاترهای خیابانی با عنوان «دور عاشقان» برگزار کند، بر همین اساس فراخوان رپرتوار تئاتر خیابانی از روز پنجشنبه، یازدهم خردادماه برای گروه‌های نمایشی اصفهان اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس گروه‌های نمایشی تا روز چهارشنبه، بیست‌وچهارم خردادماه فرصت دارند در این فراخوان اعلام آمادگی و ثبت‌نام کنند و بازبینی آثار توسط شورای تخصصی تالار هنر، بیست‌وچهارم تیرماه صورت خواهد گرفت.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: رپرتوارها از بیست‌ویکم مردادماه تا دهم شهریورماه در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود. نگاه نو و خلاقانه به واقعه عاشورا، از کربلا تا شام، پیاده‌روی اربعین، جاماندگان واقعه عاشورا، کودک و فرهنگ عاشورا، خاطرات پیرغلامان، داستان‌ها و خاطرات مرتبط با ایام محرم، مدافعان حرم، روایت عاشورا از زبان کسانی که امام را ترک کردند، آنچه از واقعه کربلا باید آموخت، حسین (ع) از مدینه تا کربلا موضوعات مورد نظر در رپرتوار «دور عاشقان» است.

وی تأکید کرد: مبنای انتخاب آثار علاوه بر محتوای مرتبط، کیفیت و خلاقیت در اجرا است. هیچ‌گونه محدودیتی برای تعداد آثار ارائه‌شده توسط هنرمندان وجود ندارد و فقط نوآوری و خلاقیت است.

دادفر گفت: هنرمندان می‌توانند با مراجعه به امور هنرمندان تالار هنر یا اعلام حضور به‌صورت تماس تلفنی با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۲ داخلی ۳، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید