- فرهنگی

برگزیدگان جشنواره تئاتر بوشهر معرفی شدند

آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور و تعدادی از مدیران استانی برگزار شد.

 پس از انتشار جدول اجراهای مهم‌ترین رویداد نمایشی استان از سوی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر بوشهر، اختتامیه این رویداد هنری با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد و از برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر به عمل آمد.

نمایش‌های جشنواره در شهرستان‌های دشتستان، دیلم، دیر، گناوه، کنگان و بوشهر به اجرا در آمد و پس از داوری برترین‌ها در هر بخش به شرح ذیل مشخص شدند.

در بخش بروشور نمایش «هادس» از بندر گناوه به همراه دیپلم افتخار را کسب کرد.

در بخش نور نمایش شرق دور شرق نزدیک از بندر گناوه آقایان مهران حیدری زاده و علیرضا رحیم زاده دیپلم افتخار را کسب کرد.

در بخش گریم نمایش هادس از بندر دیلم محمدحسین غزنوی دیپلم افتخار را کسب کرد.

در بخش لباس نمایش فهرست از بندر کنگان خانم هنگام بهرامی دیپلم افتخار را کسب کرد.

در بخش طراح حرکات فرم و اجرا کنندگان حرکات نمایش شرق دور شرق نزدیک از بندر گناوه هشت لوح تقدیر و یک دیپلم افتخار را کسب کرد.

در بخش موسیقی گروه موسیقی نمایش استرالیا دیپلم افتخار را کسب کرد.

در بخش طراح صحنه امین خیاط طراح صحنه نمایش ساعت‌های زنگ خورده از شهرستان دیلم، طراح صحنه نمایش تعزیه در باب پری از شهرستان کنگان و مجتبی حیدری برای طراح صحنه نمایش مستأجر از برازجان را کسب کردند.

در بخش بازیگران مرد و زن بدون رتبه دیپلم افتخار به عبدالله دشتی فر بازیگر نمایش گریه‌های باد و گاته سینه، احمد قربانی بازیگر نمایش یلدای ماهرخ از بوشهر، فخرالدین فخری بازیگر نمایش مستأجر از برازجان، سید اکبر موسوی بازیگر نمایش یلدای ماه رخ از بوشهر و خانم پوراندخت میرزایی بازیگر نمایش فهرست کنگان اهدا شد.

در بخش بازیگری زن، رتبه اول به مریم سلامی در نمایش تعزیه در باب پری کشی از کنگان، رتبه دوم به مانا حسینی نمایش شرق دور شرق نزدیک از گناوه و لاله شایانفر نمایش استرالیا بندر دیلم و رتبه سوم به احمد شمس برای نمایش تعزیه در باب پری کشی از کنگان و زهرا احمدی برای نمایش فهرست کنگان رسید.

در بخش بازیگری مرد نیز رتبه سوم محمد دهدشتی برای نمایش استرالیا از دیلم، رتبه دوم امین پارسا نمایش گریه‌های باد و گاته سینه از گناوه و غلامرضا بردستانی نمایش ساعت‌های زنگ خورده از دیر به هر کدام و رتبه اول مهدی بلوچ نمایش استرالیا از بندر دیلم شدند.

در بخش نویسندگی، زهرا قلی زاده و محمد فخرایی مطلق نویسندگان نمایش ساعت‌های زنگ خورده از شهرستان دیر رتبه سوم، رضا مختارزاده نویسنده نمایش تعزیه درباره پری کشی از شهرستان کنگان رتبه دوم و حسین زارعی نویسنده نمایش گریه‌های باد و گاته سینه از بندر گناوه رتبه اول شدند.

در بخش کارگردانی علیرضا باقری کارگردان با نمایش تعزیه‌ای درباب پری کشی از کنگان رتبه سوم، حسین زارعی کارگردان نمایش گریه‌های باد و گاته سینه از بندر گناوه رتبه دوم و محمد دهدشتی کارگردان نمایش استرالیا از بندردیلم رتبه اول شدند.

هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر پس از بررسی امتیازات و تناسب بین آثار و با توجه به نزدیک بودن آثار به دست آمده بدون اولویت نمایش‌های استرالیا به کارگردانی محمد دهدشتی از دیلم و گریه‌های باد و گاته سینه به کارگردانی حسین زارعی از بندر گناوه را به اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره جهت شرکت در مراحل بعدی جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید