- فیلم و سینما

برگزیدگان جوایز بافتا اسکاتلند معرفی شدند

مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین دوره مراسم جوایز بافتا اسکتلاندا با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
به گزارش بانی‌فیلم، مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین دوره مراسم جوایز بافتا اسکتلاندا با اجرای ادیت بومن در کشور اسکاتلند برگزار شد. این مراسم به تجلیل از استعدادهای منتخب سینما و تلویزیون کشور اسکاتلند اختصاص داشت.
بزرگترین برنده این مراسم سریال «گناه» بود که موفق به دریافت جوایزی در بخش فیلمنامه با نویسندگی نیل فورسایت شد. این دومین باری است که این سریال پس از برنده شدن در سال 2020، هر دو بخش را در جوایز بافتا اسکاتلند برنده می‌شود. در کنار آن، آنها جایزه بازیگر تلویزیون را در مراسم امسال به خانه بردند که فیلیس لوگان برای بازی در نقش مگی برنده این جایزه شد.
«The Hunt For Bible John» نیز برنده دو جایزه برای متخصص واقعی و کارگردان – واقعی برای مت پیندر شد.
همچنین داگری اسکات برای بازی در فیلم «جنایت ارواین ولش» جایزه بهترین بازیگر تلویزیون را دریافت کرد.
جک لودن برای ایفای نقش زیگفرید ساسون در «خوشبختی» برنده فیلم بازیگر شد و ایزوکا هویل در نقش کامیل در فیلم موفق بریتانیایی «نقطه جوش» جایزه دریافت کرد.
جایزه فیلم بلند به مستند «مرگ برای طلاق» تعلق گرفت. کارگردان Chloë Fairweather، که برنده جایزه BAFTA Cymru و Breakthrough Award 2022 است.
جایزه کارگردان – داستان به جیمز استرانگ برای فیلم «Vigil» اهدا شد.
Darren McGarvey’s Addictions برنده سریال Factual Series شد. ارسال‌ها: حقیقت درباره نایک و آدیداس برای اخبار و امور جاری برنده شد. تک مستندی به The Hermit of Treig ارائه شد.
جایزه Features به Miriam and Alan: Lost in Scotland رسید.Biffy Clyro: A Celebration of Endings نیز برای Entertainment برنده شد.
جایزه فیلم کوتاه و انیمیشن به «Too Rough» رسید. جایزه بازی را بلیزینگ گریفین برای فیلم «Hercule Poirot: The First Cases» دریافت کرد.
جایزه بینندگان بافتا اسکاتلند (با مشارکت Screen Scotland) برای اسکاتلندی مورد علاقه عموم به سم هیوگان برای فیلم «Outlander» اهدا شد.
پیتر کاپالدی با استعداد چندگانه، جایزه بفتا اسکاتلند را برای مشارکت برجسته در فیلم و تلویزیون دریافت کرد. این جایزه معتبر یکی از بالاترین جوایز بفتا به فردی اسکاتلندی اعطا می‌شود که در فیلم‌های بلند سینمایی یا برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌ای مشارکت قابل توجهی داشته است.
که با فیلم «برنده‌ها» به عنوان نماینده سینمای بریتانیا در اسکار حضور دارد به عنوان یکی از داوران هفتاد و پنجمین دوره مراسم جوایز بافتا اسکتلاندا به داوری آثار در بخش بهترین بازیگر زن فیلمهای بلند حاضر در این جشن بود.

بانی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید