رکوردشکنی بازدید از سریال «پایتخت» در تلوبیون، مدیران سیما را به آشتی دوباره مردم با تلویزیون امیدوار کرده بود اما آمار پایین تماشای سریال جایگزین، این امیدواری را کمرنگ کرد.
این سریال پربیننده در حالی به پایان رسید که با حدود ۷۳ میلیون بازدید، امیدی دوباره برای بازگرداندن مخاطبان به تلویزیون در دوره افت شدید مخاطب ایجاد کرده بود اما تنها یک ماه پس از پایان این مجموعه، سریال جایگزین آن، «ناریا»، با کمتر از ۴ میلیون بازدید، نشان از ریزش شدید مخاطب داشت.
سریال «ناریا» ساخته جواد افشار که به عنوان سریال جایگزین «پایتخت۷» روی آنتن شبکه یک رفته بود، آمار بازدیدش به شکل بیسابقهای سقوط کرد.
این افت چشمگیر نهتنها نشاندهنده وابستگی رسانه ملی به برندهای شناختهشدهای چون «پایتخت» است، بلکه از ناتوانی ساختاری در تولید محتوای تازه و جذاب حکایت دارد و شکست سریال «ناریا» در جذب مخاطب، نشانه ای از این شکست است.
به نظر می رسد یک ماه پس از پایان سریال پایتخت و ثبت رکورد چشمگیر از مخاطبان آن سریال اما میزان پایین بازدید سریال «ناریا» امیدهای مدیران صدا و سیما را برای آشتی مردم با سریالهای تلویزیونی ناامید کرده است.
کارشناسان رسانهای معتقدند این ریزش شدید میتواند نشانه پایان دورهای از بازسازی موقت اعتماد عمومی به تلویزیون در دوره مدیریت پیمان جبلی و وحید جلیلی باشد؛ دورهای که با «پایتخت» جان گرفت و با «ناریا» به بنبست رسید به همین دلیل مدیران صدا و سیما برای خروج از این بنبست در تلاش برای بازگرداندن چهره ها و برنامه های برند تلویزیون روی آنتن هستند.
قدس آنلاین