- انیمیشن

«بهشت» جایزه اول انیمیشن جشنواره «سین رکرئو» را گرفت

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، های «بهشت»،«جیک»، «لوتوس»، «چرخ خیاطی» و «چشمان سرخ» در بخش مسابقه جشنواره «سین رکرئو» در کشور اکوادور پذیرفته شدند.

این جشنواره به دبیری کارلوس کینتو از تاریخ 31 شهریور ماه به مدت سه روز و به صورت آنلاین برگزار شد و آثار در چهار بخش تازه‌کار، آماتور، حرفه‌ای و انیمیشن به رقابت با یکدیگر پرداختند.

پیرو همکاری بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اکوادور و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هر سال چندین فیلم به این فستیوال راه یافته و برخی از فیلم‌ها موفق به کسب جایزه می‌شوند. در دوره‌های پیشین سه اثر «شایعه»، «آدم خانگی» و «پروانگی» موفق به کسب جایزه از این جشنواره شده بودند.

در خلاصه داستان انیمیشن «چشمان سرخ» آمده است: «داستان فیلم بر‌گرفته از رویدادی مستند در یکی از روستاهای شمال است. زنی که مردم به واسطه‌ی چشمان سرخ رنگش از او وحشت دارند، از روستا طرد شده و تنها دوست او ببر تنومندی است که او نیز با چشمان سرخ و هیبت ترسناکش، باعث وحشت مردم شده و هر دو در جنگل و دور از مردم زندگی می‌کنند. روستاییان حوادث ناگوار آن منطقه را از چشم این زن و ببر می‌بینند؛ در حالی که گرگ‌ها غالباً پنهان و آشکار به روستا حمله می‌کنند…»

انیمیشن «بهشت» درباره روباهی است که در جنگل می‌خواهد کلاغی را شکار کند، او موفق به شکار می‌شود اما کلاغ روی او تاثیر می‌گذارد. «بهشت» فضایی سورئال و گروتسک دارد و درباره تاثیر پدیده‌ها بر هم و بر محیط است.

«جیک» داستان تعدادی جوجه است؛ جوجه‌هایی معمولی که بر اثر رنگ شدن برای هم غریبه شده‌اند و حالا روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند، این درگیری ادامه دارد تا زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد…

انیمیشن 8 دقیقه‌ای «چرخ خیاطی» برگرفته از یک زندگی واقعی است. نجمه هاشم‌الحسینی در این انیمیشن داستان زنی را روایت می‌کند که باید از راه خیاطی کسب درآمد کند و دختر کوچکش در کنار او و در کارگاه خیاطی بازیگوشی می‌کند. چرخ خیاطی خراب است و دختر بچه‌ می‌خواهد مشکل را حل کند…

در مستند داستانی «لوتوس»، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید