- اجتماعی

تأکید وزیر کشور بر ایجاد سالانه یک‌میلیون شغل

وزیر کشور با بیان اینکه اصفهان باید نقطه امید و توجه برای همه باشد، گفت: سالانه باید حداقل یک‌میلیون شغل در اصفهان ایجاد شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود باید بیکاری به حداقل برسد.

احمد وحیدی، شامگاه پنج‌شنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان در همه مقاطع تاریخ کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: با توجه به جایگاه بلند استان اصفهان و رتبه این استان در بخش‌های مختلف، اصفهان باید نقطه امید و توجه برای همه باشد.

او افزود: در سال جاری اقدامات و اتفاقات مهمی باید در کشور رقم بخورد که مهم‌ترین آن رشد تولید و مهار تورم است، همچنین در برگزاری انتخابات که باید با ۴ راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت انجام شود به این اشاره دارد که در نظام مردم‌سالار تلاش همگان باید بر حضور همه‌جانبه مردم باشد.

وزیر کشور ادامه داد: مردم اصفهان همواره پایداری خود را نشان دادند، وظیفه ما این است که با حضور گسترده و فعالیت همه‌جانبه کاری کنیم که زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود. همه افراد در شورای اداری باید در تحقق عزم جزم و انسجام داشته باشند.

وحیدی با اشاره به اینکه مسکن در برخی شهرها درصد زیادی از هزینه‌های خانواده را به خود اختصاص می‌دهد، تأکید کرد: همه بخش‌ها باید به نهضت ملی مسکن کمک کنند، همچنین اشتغال از مهم‌ترین نیازهای کشور است و سالانه باید حداقل یک‌میلیون شغل در اصفهان ایجاد شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود باید بیکاری به حداقل برسد.

او تصریح کرد: دشمن در حال القای ناامیدی به ما است و تلاش می‌کند دولت و مجلس را ناکارآمد نشان داده و مردم را مأیوس کند، درحالی‌که کارهای صورت گرفته در ماه‌های اخیر بسیار گسترده است، اما تورم بر آن سایه افکنده و موجب دیده نشدن آن شده است. در حوزه‌های مختلف کارهای زیادی انجام‌ شده، لذا دولت و مجلس ناکارآمد نیستند و در حال انجام‌ وظیفه هستند.

وزیر گشور ادامه داد: در دولت سیزدهم مشکل آب شرب در بسیاری از مراکز استان‌ها وجود داشت که دولت برای رفع آن تلاش کرد. در استان اصفهان نیز چند برنامه در رابطه با موضوع آب در حال پیگیری است و دولت در حال تلاش است که این انسجام اداری و انسجام قوا ارزشمند است و نباید لحظه‌ای را برای خدمت به مردم از دست بدهیم. 

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید