- برندهای برتر

تاثیر رنگ برند در افزایش فروش

حتما فروشگاه‌های بزرگ و تم داخلی و یا حتی محصولات مختص برند آن‌ها را مشاهده کرده‌اید و خوراکی‌هایی بوده‌اند که شما فقط با رنگ آن‌ها انس گرفته‌اید و چنانچه به مغازه‌ای می‌روید از فروشنده می‌خواهید که چنین جنسی را با این رنگ و مشخصات به شما دهد.

حتما فروشگاه های بزرگ و تم داخلی و یا حتی محصولات مختص برند آن ها را مشاهده کرده اید و خوراکی هایی بوده اند که شما فقط با رنگ آن ها انس گرفته اید و چنانچه به مغازه ای میروید از فروشنده میخواهید که چنین جنسی را با این رنگ و مشخصات به شما دهد .

آری این همان روانشناسی ای است که برند بر ذهن شما بر جای گذاشته ، به طوری که شما فقط با استفاده از رنگ آن را میشناسید ؛ در واقع رنگ آن را لایق محصول دانسته و میپذیرید . به طور مثال شکلات هوبی یا هابی که سالهاست مردم آن را با رنگ بنفش میشناسند.

رنگ ها به دلایل زیبایی ظاهری و چشم نوازی فوق العاده ، نقش بسیار مهمی در جلوه ظاهری دارند و طراحان به دلیل تاثیر روانی بالای آن در بازاریابی و فروش ، از هر رنگ در جای درست استفاده می کنند و بوسیله آن پیامی را به بیننده منتقل می کنند. 

روانشناسی رنگ ها همواره از جالب ترین بحث های بازاریابی بوده است. انتخاب رنگ موضوعی بحث برانگیز و پیچیده می باشد که تاثیر بالای آن در دراز مدت اهمیت آن را افزایش می دهد. در واقع واکنش مصرف کننده به رنگ و برند مهمتر از خود رنگ است لذا اکثر بررسی های انجام شده بر روی مخاطبان کسب و کار انجام می شود.

رنگ برند نشانگر خصوصیت آن و شرکت ارائه دهنده آن است ؛ فرضا یک شرکت مواد شوینده معمولا از رنگ های آبی روشن و سفید استفاده میکند و یک شرکت شکلات سازی از رنگ های گرم بهره میگیرد ، بنابراین این موضوع در طراحی سایت یا محتوای آن نیز صدق میکند.

رنگ برند چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟

 ویژگی رنگ های مختلف 

رنگ زرد : صمیمیت، شفافیت، عزت نفس و اعتماد به نفس، خوش بینی و گرمی و همچنین مثبت اندیشی است و باعث انتقال حس خوشحالی به بازدید کننده می شود.

رنگ قرمز : حس سرزندگی و قدرت و انرژی است

رنگ نارنجی : شاد، خلاقیت، سرگرمی، دوستانه، لذت و با اعتماد بنفس از جمله ویژگی های بارز این رنگ است

رنگ آبی : صداقت، منطق، قدرت، اطمینان، قابل اعتماد و مناسب ارتباطات است

رنگ سبز : صلح طلبی، احساس خوب آرامش، قدرت، سلامتی، رشد و تعادل

رنگ بنفش : دانا، خلاق، با تخیل بالا

رنگ خاکستری : آرامش، تعادل، بی طرف

محققان طی یک تحقیق دریافتند که ۹۰ درصد نظرات و قضاوتهایی که در خصوص یک محصول شکل میگیرد ، بر اساس طیف رنگ آن است.

 

فاطمه نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید