- تکنولوژی

تمام آنچه که تاکنون از گوشی ناتینگ سی ام اف فون 1 می‌دانیم!

کمپانی ناتینگ قصد دارد در تاریخ 8 جولای (18 تیر) از گوشی زیربرند CMF خود، یعنی سی ام اف فون 1 رونمایی کند. در حالیکه برخی از کارشناسان این گوشی ارزان‌قیمت را به عنوان یک رقیب جدی برای ریلمی 12 پرو و وان پلاس نورد CE 4 لایت در نظر می‌گیرند، اما آیا CMF فون 1 قادر به رقابت با گوشی‌های هم‌تراز خود خواهد بود؟ 

مشخصات کلیدی CMF فون 1 (رسمی)

CMF (زیرمجموعه ناتینگ) در رویکردی غیرمتعارف تنها چند روز پیش از رونمایی رسمی از سی ام اف فون 1، برخی از مشخصات کلیدی این دستگاه را با علاقه‌مندان به‌اشتراک گذاشت. با توجه به گزارشات رسمی ناتینگ، CMF فون 1 دارای صفحه‌نمایش سوپر آمولد 6.67 اینچی با «نرخ نوسازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 2000 نیتی» است. علاوه بر این، این نمایشگر ضمن پشتیبانی از فناوری پخش تصویر «+HDR10»، یک حسگر اثر انگشت (برای احراز هویت بیومتریک) را نیز در دل خود جای داده است.

همچنین به ادعای CMF، تراشه «دایمنسیتی 7300 مدیاتک» بهترین عملکرد را در میان “تراشه‌های ارزان قیمت موجود در بازار” از خود ارائه داده و از این رو این کمپانی این چیپست را برای سی ام اف فون 1 در نظر گرفته است. علاوه بر این CMF با انتشار امتیازات کسب‌شده توسط این تراشه در بنچمارک آنتوتو (673000 امتیاز)، عملکرد آن را با سایر چیپست‌های هم‌رده نظیر “دایمنسیتی 7050 مدیاتک” و “اسنپدراگون 782G، اسنپدراگون 6 نسل 1 و اسنپدراگون 695 کوالکام” مقایسه کرده است. همچنین به نظر می‌رسد CMF قصد دارد پیکربندی پایه سی ام اف فون 1 را به «رم 8 گیگابایتی» مجهز سازد.

 

تمام آنچه که تاکنون از گوشی ناتینگ سی ام اف فون 1 می‌دانیم!

CMF فون 1 با رابط کاربری Nothing OS (مبتنی بر اندروید 14) از پیش نصب‌شده روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که به ادعای ناتینگ این دستگاه، برخلاف اغلب گوشی‌های ارزان‌قیمت، فاقد بلوت‌ور (Bloatware/ اپلیکیشن‌های بلااستفاده‌ای که در کارخانه همراه با سیستم عامل بر روی دستگاه نصب می‌شوند) بوده و به همین واسطه قادر است تجربه کاربری «آسان و جذابی» را برای کاربران خود رقم بزند.

در نهایت به نظر می‌رسد ناتینگ یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را برای سی ام فون 1 در نظر گرفته که طبق ادعای این کمپانی عمر باتری “2 روزه برای استفاده معمولی” یا “22 ساعته برای پخش بی‌وقفه محتوای ویدیویی در یوتیوب” را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این در حالی است که CMF تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با سرعت شارژ پشتیبانی‌شده توسط این دستگاه را ارائه نکرده است.

مشخصات احتمالی سی ام اف فون 1

در حالیکه ناتینگ تاکنون هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با سیستم دوربین CMF فون 1 را در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده است، اما با توجه به برخی از گزارشات این دستگاه در قاب پشتی خود به یک سیستم دوربین دوگانه شامل «یک دوربین اصلی (واید) 50 مگاپیکسلی و یک سنسور کمکی» مجهز خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه در پنل جلویی خود به یک «دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی» مجهز باشد.

 
همچنین مطالعه کنید
 
بر خلاف گمانه‌زنی‌های قبلی، سری Mate 50 هواوی ممکن است در ماه اکتبر (مهر یا آبان) وارد بازار شود

با توجه به تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده از سی ام اف فون 1، در حال حاضر طراحی ظاهری این دستگاه یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات مرتبط با آن است! به عنوان مثال، در تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده از این محصول، به نظر می‌رسد ناتینگ یک دستگیره مدور را بر روی قاب پشتی این دستگاه تعبیه کرده است. این در حالی است که تاکنون هیچگونه جزئیات بیشتری در رابطه با «کاربردی یا تزئینی بودن» این قطعه در دسترس نیست.

علاوه بر این CMF ضمن به‌اشتراک‌گذاری یک کلیپ ویدئویی بسیار کوتاه در شبکه اجتماعی X، بخشی از قاب پشتی این دستگاه را برای علاقه‌مندان به تصویر می‌کشد. در این ویدیو یک پیچ‌گوشتی یک پیچ بسته‌شده را باز می‌کند. در حالیکه ناتینگ تاکنون هیچ اشاره‌ای به عملکرد این پیچ نکرده است، برخی از کارشناسان بر این باورند که این پیچ احتمالاً بخشی از یک سیستم ماژولار به نام “Nothing Lock” است که به کاربران اجازه می‌دهد لوازم جانبی را به قاب پشتی دستگاه متصل کرده یا حتی پنل پشتی دستگاه خود را نیز تعویض کنند.

 

همچنین با توجه به برچسب قیمتی نسبتاً ارزان‌قیمت CMF فون 1، پیش‌بینی می‌شود قاب پشتی این دستگاه از جنس «پلی کربنات» باشد. در حالیکه پلی کربنات در مقایسه با پشتی شیشه‌ای می‌تواند از کیفیت کمتری برخوردار باشد، اما مزایایی را نیز با خود به همراه داشته و می‌تواند تا حدودی از وزن دستگاه بکاهد. در نهایت انتظار می‌رود سی ام اف فون 1 در 3 گزینه رنگی «مشکی، سفید و نارنجی» روانه بازار شود.

سی ام اف فون 1 مناسب کدام گروه از کاربران است؟

در حالیکه ناتینگ تاکنون سخنی از قیمت CMF فون 1 را به میان نیاورده است، اما انتظار می‌رود این دستگاه با برچسب قیمتی کمتر از «20000 روپیه‌ای/ 250 دلاری» به فروش برسد. از این رو در صورتیکه به “ارزان‌قیمت بودن” دستگاه و “کسب تجربه کاربری آسان و جذاب” تمایل دارید، سی ام اف فون 1 گوشی ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

همچنین با توجه به تأییدیه‌‌های رسمی این گوشی به قدرتمندترین تراشه ارزان‌قیمت مجهز بوده و از منظر نمایشگر و سیستم‌عامل نیز حرفی برای گفتن دارد! علاوه بر این، در صورتیکه تمایل دارید گوشی شما طراحی متمایز و منحصربه‌فردی را داشته باشد، CMF فون 1 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.