- حیات وحش

تیم ماهر دامپزشکی کنار «توران و آذر» هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه تیم ماهر دامپزشکی کنار توران و آذر هستند، گفت: خوشبختانه دو توله یوز در شرایط خوبی به سر می‌برند.

 بهرامعلی ظاهری در گفتگو با مهر، ضمن بیان اینکه توران و آذر از بدو پیدا شدن در منطقه توران تحت حفاظت و نظارت اداره کل محیط زیست استان سمنان هستند، تاکید کرد: تیم تخصصی و تیم تیمارگر ماهر برای این دو توله یوز تأمین شده و وضعیت توله‌ها مطلوب و خوب گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم تا برخی اتاق‌ها و فضاهای نگهداری ایده آلی را برای این دو توله ایجاد کنیم، افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای تأمین فضای مورد نیاز و مناسب رشد توله‌ها، صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه فضایی برای نورگیری، بازی و خواب این توله‌ها مهیا شده است، بیان کرد: این توله‌ها به صورت دستی شیر داده می‌شوند و همچنین اقدامات لازم برای تغذیه آنها تمهید شده است.

ظاهری با بیان اینکه تیم تخصصی اعم از متخصصان دامپزشکی سازمان مرکزی، دامپزشک معتمد و تیم دانشکده دامپزشکی معاینات به روزی را بر روی توله‌ها انجام می‌دهند همچنین وضعیت تغذیه توله‌ها نیز کنترل می‌شود، بیان کرد: کاربرگی تعریف شده که هر روز تیم متخصصان آن را تکمیل می‌کنند و گزارش اقدامات نیز ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تیمارگران ماهر و آموزش دیده برای دو توله یوز به کار گیری شده است، بیان کرد: توله‌ها بیش از یک ماه سن دارند و شرایط طبیعی رشد و زندگی شأن را طی می‌کنند.

تابناک

دیدگاهتان را بنویسید