- فرهنگی

جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در قزوین آغاز شد

جشنواره بین المللی فرهنگ ملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی کشور، ابوالحسن خلج منفرد مدیرکل همکاری های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی، اعلایی استاندار، سردار آتانی فرمانده سپاه استان و جمعی از روسای دانشگاهها و مدیران دستگاههای اجرایی استان در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گشایش یافت.  

در این جشنواره که تا بیستم تیرماه برپاست مسابقات فرهنگی شامل عکاسی، نقاشی ،کاریکاتور و فیلم همچنین متون ادبی شامل داستان کوتاه، شعر، انشا نویسی، خاطره نویسی  و در بخش صنایع دستی شامل البسه بومی و صنایع دستی، غذای محلی غذاهای سنتی و محصولات کشاورزی و بخش فرهنگ و تاریخ با معرفی بناهای تاریخی نماها و فرهنگها پیش بینی شده است. 

در این مراسم سید علی قاسم زاده عضو هئیت علمی و  رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی اظهارداشت: جشنواره فرهنگ ملل یک فرصت مناسب برای گفتگوی سفیران ملل است و می توانیم پیام فرهنگی خود را از این طریق منتقل کنیم.

image_2022_7_9-10_34_0_21_pXf

وی افزود: این جشنواره فرصتی برای گفتگوی فرهنگی و انتقال پیام صلح و دوستی ایران اسلامی به جهانیان است و از شما سفیران فرهنگی انتظار داریم دستاوردهای این جشنواره را به ملل خود منتقل کنید.

قاسم زاده تصریح کرد: در این جشنواره برنامه های متنوع فرهنگی و مسابقاتی پیش بینی شده و امیدواریم به اهداف تعیین شده برسیم

خبرگزاری برنا

دیدگاهتان را بنویسید