- فیلم و سینما

جشنواره فیلم اتریش میزبان ۲ فیلم ایرانی

فیلم‌های «او» ساخته‌ علی حیاتی و «یک اتفاق کوچک» ساخته‌ سید مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه‌ نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Flowers Against Bullets» اتریش انتخاب شدند.

این جشنواره‌ بین‌المللی با انتخاب موضوع جنگ به معنای گسترده‌اش تلاش می‌کند تا مردم را با عواقب ترسناک جنگ از هر نوع‌اش آگاه سازد و تاکید کند که نفرت تا چه میزان برای جهان ما مخرب است. در این جشنواره جایزه «صلیب سرخ» به فیلمی تعلق می‌گیرد که بهتر از سایر فیلم‌ها بتواند عواقب جنگ را بیان کند. هم‌چنین جایزه «فرهنگ‌ها» به اثری تعلق خواهد گرفت که ایده‌ دوستی بین ملت‌ها را به بهترین شکل ممکن بیان کند.   

فیلم «او» پیش از این در پنجاه‌وهفتمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه «Bilbao» اسپانیا حضور داشته و به نمایش درآمده است. این جشنواره جزو جشنواره‌هایی است که فیلم‌های برتر آن به بخش فیلم کوتاه اسکار معرفی می‌شوند.

فیلم «یک اتفاق کوچک» نیز پیش از این جایزه‌ اول بهترین فیلم جشنواره‌ بین‌المللی «Job Film Days» ایتالیا، جایزه‌ بهترین فیلم جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Avalonia» آمریکا، جایزه‌ بهترین فیلم دانشجویی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Ahmedabad» هندوستان، جایزه‌ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین صداگذاری و بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ ‌بین‌المللی فیلم «FFTG Awards» آمریکا و هم‌چنین جایزه‌ ویژه‌ «Serenade»، دیپلم افتخار و تندیس بهترین فیلم دومین جشنواره‌ ‌بین‌المللی فیلم «Diogenes» گرجستان را دریافت کرده است.

 نخستین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی اول مارس ۲۰۲۳ میلادی مطابق ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در شهر وین در کشور اتریش برگزار خواهد شد و جوایز جشنواره به رای هیات داوران به برگزیدگان بخش‌های مختلف اهدا می‌شود.

هر ۲ فیلم «او» و «یک اتفاق کوچک» در ماه گذشته در بخش مسابقه‌ نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «TopShot» لهستان نیز حضور داشته‌اند.

ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید