- ورزش

حمله نخست‌وزیر ایتالیا به المپیک: ایمان خلیف با ژنتیک مردانه نباید در بخش زنان بازی کند

 ایمان خلیف در مرکز توجهات جهانی قرار دارد.

به گزارش آرام‌سی، آنجلا کارینی، بوکسور ایتالیایی، در دور یک شانزدهم نهایی المپیک پاریس ۲۰۲۴ مقابل ایمان خلیف، بوکسور الجزایری قرار گرفت اما تنها پس از ۴۶ ثانیه از مسابقه کناره‌گیری کرد. کارینی دلیل این تصمیم را شدت ضربات حریف عنوان کرد و گفت تاکنون چنین ضرباتی را تجربه نکرده است. این اتفاق منجر به ایجاد جنجال جنسیتی پیرامون ایمان خلیف شد. دلیل این جنجال، ناتوانی خلیف در گذراندن تست جنسیتی در سال ۲۰۲۳ بود.

حال ایمان خلیف که به دلیل سطح بالای تستوسترون از مسابقات جهانی بوکس ۲۰۲۳ کنار گذاشته شده بود و در 24 ساعت گذشته قربانی تهمت‌های اینترنتی درباره زنانگی خود شده، در مرکز جنجالی قرار دارد که از زمان پیروزی سریع او مقابل آنجلا کارینی ایتالیایی در مرحله یک شانزدهم نهایی المپیک ۲۰۲۴ فروکش نکرده است.

جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا نیز به این بحث جنسیتی واکنش تندی نشان داد و گفت:

من معتقدم ورزشکارانی که دارای ویژگی‌های ژنتیکی مردانه هستند نباید اجازه حضور در مسابقات زنان را داشته باشند. این تبعیض نیست بلکه محافظت از حق رقابت برابر ورزشکاران زن است.

ملونی، رهبر حزب برادران ایتالیا ( حزب سیاسی پوپولیست راست‌گرا و محافظه‌کاری ملی در ایتالیا) با انتشار توییتی در X، خطاب به آنجلا کارینی نوشت:

می‌دانم که تسلیم نخواهی شد آنجلا و می‌دانم روزی خواهد رسید که آنچه لیاقتش را داری، در یک رقابت عادلانه و برابر به دست خواهی آورد.