- هنر

درگذشت “تینا ترنر”، ملکه راک اند رول در 83 سالگی!

فوت تینا ترنر جامعه موسیقی جهانی را در غم بزرگی فرو برده است، خانم خواننده آمریکایی با لقب “ملکه راک اند رول” شناخته می‌شد.

سخنگوی تینا ترنر تایید کرده است که او در آرامش در خانه  خود درگذشت و افزود: «با درگذشت تینا، جهان یک اسطوره موسیقی و یک الگو تاثیرگذار را از دست داد.

تینا ترنر با موسیقی و نشاط پایان ناپذیرش میلیون‌ها طرفدار را به وجد آورد و الهام بخش بسیاری از هنرمندان نسل‌های بعدی شد.»

اینستاگرام رسمی این خانم خواننده نیز افزود: «با اندوه فراوان درگذشت تینا ترنر را اعلام می‌کنیم. او با موسیقی و اشتیاق بی‌پایان خود به زندگی، میلیون‌ها طرفدار را در سراسر جهان مسحور کرد و الهام بخش ستاره‌های فردا شد.»

ستارگان موسیقی بزرگ و هنرمندان مشهوری درگذشت این خانم خواننده را تسلیت گفته‌اند. کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای مرگ این خواننده را «خبری فوق العاده غم انگیز» توصیف کرد.

ناسا نیز درگذشت خانم خواننده را تسلیت گفت!

حتی شرکت ناسا نیز یک پست احساسی درباره درگذشت این ستاره منتشر کرده است. آژانس فضایی ناسا در توییتی نوشت: «به سادگی می‌توان از او به عنوان بهترین یاد کرد.

تینا ترنر، اسطوره موسیقی، به عنوان ملکه راک اند رول در صحنه و قلب میلیون‌ها نفر درخشید. میراث او برای همیشه در میان ستارگان زنده خواهد ماند.

تینا سال‌ها از یک بیماری تشخیص داده نشده رنج می‌برد. او در سال 2016 به سرطان روده مبتلا شد و یک سال بعد پیوند کلیه انجام داد. تینا که در 26 نوامبر سال 1939 در ایالات متحده به دنیا آمد.

در اواخر دهه 1960 به عنوان خواننده گروه «Ike & Turner Revue» به شهرت رسید. با این حال او شهرت جهانی خود را به عنوان یک هنرمند مستقل تحت نام هنری تینا ترنر بدست آورد.

در طول بیش از 60 سال فعالیت حرفه‌ای، تینا بیش از 180 میلیون آلبوم فروخت و برنده 12 جایزه موسیقی گرمی شد.

ترنر در سال 2009 پس از تور پنجاهمین سالگرد اجرا خود، که در طی آن تقریبا 50 میلیون دلار به دست آورد، خود را از اجرای کنسرت و تورهای جهانی بازنشسته کرد.

وقت صبح

دیدگاهتان را بنویسید