- صداوسیما, ورزش

دستمزد مجریان ویژه برنامه جام جهانی شبکه سه و ورزش چقدر بود؟

داستان از انتشار یک شایعه در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن دستمزد محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی بابت اجرای هر قسمت از ویژه‌برنامه جام جهانی، نیم میلیارد تومان بوده و دستمزد دو مجری آن، بیش از حد، نجومی بوده است!
خبرگزاری مهر که این ماجرا را پیگیری کرده از قول مهدی هاشمی تهیه کننده برنامه جام ۲۰۲۲ نوشته که این اعداد آنقدر خنده‌دار و دروغین است که نیازی به واکنش ندارد. البته حق با تهیه کننده برنامه فوتبال برتر است و سازمان صدا و سیما از این ارقام به مجریان نمی‌دهد، اما ماجرای تهیه کنندگان مطمئنا فرق می‌کند!
در هر حال فوتبالی این ماجرا را پیگیری کرد و به نتیجه مشابهی هم رسید و رقم ۵۰۰ میلیون برای هر اجرا، تکذیب شد، اما مجریان برنامه فوتبال برتر، وضعیت بسیاری بهتری نسبت به دیگر مجریان برنامه‌های ورزشی سازمان دارند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که میثاقی و احمدی در برنامه فوتبال برتر برای هر برنامه دستمزد‌های متفاوتی می‌گیرند. بر اساس همین شنیده‌ها میثاقی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و احمدی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای اجرا برای هر شب دستمزد می‌گیرند. ظاهرا جدا از دستمزد ثابت، این دو مجری به صورت توافقی و با هماهنگی تهیه کننده، از اسپانسر‌های برنامه در ازای تکرار جملات تبلیغ کنندشان، رقمی توافقی دریافت می‌کنند. البته میثاقی و احمدی، یک زمان با هم برنامه زنده فوتبال برتر را اجرا می‌کردند و از این جهت میثاقی هم برنامه زنده را داشت و هم برنامه تحلیلی دوشنبه شب‌ها را که مطمئنا با جدا کردن این دو از هم در پخش زنده برنامه فوتبال برتر، درآمد میثاقی کمتر هم شده است.
در هر حال ممکن است برای ایام جام جهانی این ارقام افزایشی ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی داشته باشد و مثلا احمدی بین ۱۰ تا ۱۵ و میثاقی بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان دستمزد گرفته باشند که البته اگر تعداد برنامه‌ها را ۳۰ تا ۳۵ برنامه هم بدانیم باز هم دستمزد آن‌ها هر کدام به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد و در بهترین حالت احمدی حدود ۵۰۰ میلیون تومان و میثاقی حدود ۸۰۰ میلیون تومان ممکن است گرفته باشند. البته این ارقام گمانه‌زنی است و بر اساس شنیده‌ها و حدس هاست.
خبرگزاری مهر، امروز از قول پوریا ملک آبادی تهیه کننده برنامه جام ۲۰۲۲ شبکه ورزش نوشته بود که دستمزد جواد خیابانی بین دو، دو و نیم تا سه میلیون تومان است با سقف آن برای خیابانی در یک ماه اجرا به حدود ۹۰ میلیون می‌رسد: «آقای خیابانی هم خیلی زیاد بگیرند همین شبی سه میلیون می‌شود. چون بودجه‌های بالاتر از این‌ها را نه شبکه دارد نه اسپانسر می‌دهد و نه اصلاً منطقی است.»
اگر چنین رقمی برای اجرای برنامه جام ۲۰۲۲ شبکه ورزش درنظر گرفته شده باشد، احتمال رسول مجیدی دیگر مجری این برنامه بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و در بهترین حالت یک و نیم میلیون تومان گرفته است که در بهترین حالت ۴۵ میلیون تومان، خواهد گرفت.
البته این خبر به خاطر عدد ۳۰ میلیارد تومانی دستمزد میثاقی و احمدی حساسیت برانگیز شد، اما در کل این ماجرا پس از گزارش خبرآنلاین درباره درآمد تلویزیون از جام جهانی زیر ذره بین رفت. جایی که خبرآنلاین مدتی پیش نوشته بود: «پیش از پخش مسابقات جام جهانی گران‌ترین تبلیغات شبکه سه سیما برای زمان پخش سریال ثانیه‌ای ۳۲۷ میلیون تومان بود، اما برای مسابقات فوتبال در کم‌ترین حالت از ثانیه‌ای ۳۶۴ میلیون تومان شروع می‌شود. حتی اگر تبلیغات قبل و بعد از هر مسابقه را نادیده بگیریم و فقط روی تبلیغات تلویزیونی بین دو نیمه هر مسابقه، آن هم فقط برای ۵ دقیقه مانور کنیم، تلویزیون در کم‌ترین حالت خود ۱۰۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در بیشترین حالت ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد به دست می‌آورد. اگر میانگین این ارقام را در نظر بگیریم درآمد تلویزیون چیزی حدود ۱۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. بیایید این پول را برای ۶۴ بازی لحاظ کنیم، تلویزیون ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد تومان فقط در ۲۲ روز به دست خواهد آورد و این رقم دو برابر بودجه کل سازمان در سال ۱۴۰۱ است!»

فوتبالی

دیدگاهتان را بنویسید