- فرهنگی

دوره کنشگری موثر در فضای مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دوره دو ساعته «کنشگری موثر در فضای مجازی» با حضور بیش از ۷۰ نفر از همکاران بصورت حضوری و مجازی در روز دوشنبه ۷ آذرماه در دفتر استان برگزار گردید.

دوره کنشگری موثر در فضای مجازی برگزار شد

ابراهیم زره ساز مدیر کل استان ضمن اشاره به اتفاقات اخیر بر لزوم بازیابی هویت در کودکان و نوجوانان گفت: ما در کانون پرورش اعضای کتابخوانی داریم که این اعضا بواسطه مربیانی آگاه و توانمند به کتابها که مهمترین ابزار ما هستند متصلند. ما با فعالیت ها و برنامه های مبتنی بر کتاب سعی در بازیابی هویت تاریخی و دینی کودکان ونوجوانان داریم.

وی با اشاره به نفش رسانه در بازیابی هویت گفت: یکی از رسالت های رسانه ها کمک به بازیابی هویت در جامعه است و مهمترین بخش کودک و نوجوان است. رسانه ها تاکنون نتوانستند این نقش کمکی را به نحو احسنت انجام دهند و نیاز است که به این مهم با توجه به نیاز این نسل بصورت خاص و ویژه پرداخته شود.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین احسان کفشدار طوسی معاون ارتباطات و رسانه  مجموعه هولدینگ خبر فوری در مشهد با اشاره به ۱۱۰ برند زیر مجموعه خبر فوری گفت: ما با نسلی بنام نسل Z مواجهیم. این نسل نسل گوشی های لمسی و هوشمند هستند و نیاز است که متناسب با نیاز امروز به آنها محتوا ارائه دهیم.

مدیر بنیاد راهبری فضای مجازی «جبرئیل» با اشاره به حدیث امام صادق علیه السلام که می فرمایند کودکانتان را در بازی تربیت کنید به لزوم توجه به مسیر رشدی کودکان ونوجوانان با عناوین دوران سیادت (۷سال اول زندگی)، دوران غلامی (۷سال دوم زندگی) و دوران وزارت (۷ سال سوم زندگی) تاکید کردند و مربیان را به سمت همراهی با کودکان و نوجوانان نمودند. ایشان با تاکید به همراهی در بازی های دیجیتال توسط والدین از آنها خواستند تا با این همراهی ابزار نظارتی را فعال کنند چرا که جنگ امروز جنگ نرم است و لازمه پیروزی در این جنگ کنشگری آگاهانه و فعال مربیان و متولیان حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی است.

کانون نیوز

دیدگاهتان را بنویسید