- اجتماعی

رادیو بی‌بی‌سی عربی پس از ۸۵ سال به کارش پایان داد

فعالیت سرویس رادیو بی بی سی عربی روز جمعه پس از ۸۵ سال به پایان رسید.

و به نقل از نشنال، پایان فعالیت رادیو بی بی سی عربی بخشی از توقف فعالیت در سرویس جهانی بی بی سی است؛ با این حال برخی از محتواهای صوتی عربی از این پس به صورت آنلاین منتشر خواهند شد.

مخاطبان و خبرنگاران سابق  رادیو بی بی سی عربی پایان فعالیت نخستین سرویس خارجی زبان بی بی سی را لحظه‌ای غم‌انگیز توصیف کردند. 

ایستگاه رادیویی بی بی سی عربی نخستین‌بار در سوم ژانویه سال ۱۹۳۸ میلادی با گویندگی «احمد کمال سرور افندی»‌ روی آنتن رفت. او نخستین سخنان خود را با جمله «صدای ما را از لندن می‌شنوید» آغاز کرد.

آخرین برنامه رادیو بی بی سی عربی کمی قبل از ساعت یک بعد از ظهر به وقت لندن و در روز جمعه با مجری‌گری «محمود المسلمی»‌ به پایان رسید.

به گزارش «الجزیره»،‌ رسانه بی بی سی اعلام کرده است که صدها شغل در سرویس جهانی بی بی سی را حذف خواهد کرد.  با توجه به اینکه بی بی سی به دلیل کمبود ۳۵ میلیون دلاری بودجه بر تولید محتوای دیجیتالی تمرکز کرده است،‌ دست کم ۳۸۲ شغل در سراسر جهان حذف خواهند شد.

بی بی سی در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که سرویس رادیو بی بی سی عربی یکی از ۱۰ سرویس خارجی زبان از جمله سرویس چینی، هندی و فارسی است که فعالیت آن‌ها در بخش رادیویی به پایان خواهد رسید.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید