- انیمیشن

«زنده، بیدار و آگاه» به کره جنوبی و روسیه می‌رود/ اقتباسی از سهروردی در آمریکا

2 انیمیشن «زنده، بیدار و آگاه» و «عقل سرخ» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی راهی جشنواره‌های بین‌المللی شدند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن «زنده، بیدار و آگاه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین مرادی‌زاده به جشنواره بین‌المللی فیلم کره جنوبی «OIBFF» راه یافت. این جشنواره قرار است از سوم تا هفتم شهریورماه برگزار می‌شود. این انیمیشن بر اساس رساله حی بن یقضان ساخته شده است که یک رساله فلسفی در قرن دوازدهم میلادی محسوب می‌شود.

در خلاصه این انیمیشن 10 دقیقه‌ای آمده است: «مرحوم فروزانفر، حی بن یقضان را ترجمه کرده‌اند به «زنده بیدار و آگاه»، و در قرن هفدهم این رساله به نام بهبود عقل بشر ترجمه شده است از حی بن یقضان، از آن جهت که اسم خاص نیست و به موضوعی فلسفی اشاره دارد. بنابراین این فیلم هر سه اسم را داراست و در نسخه انگلیسی همان بهبود تعقل بشری نوشته شده است.»

«زنده، بیدار و آگاه» همچنین قرار است از چهارم تا ششم شهریورماه جشنواره بین‌المللی فیلم روسیه «st.petersburg» نمایش داده شود. پیش‌تر این پویانمایی در جشنواره بین‌المللی فیلم یونان، نیجریه و آمریکا حضور داشته است.

عوامل «زنده، بیدار و آگاه» عبارتند از انیماتور دو بعدی: مهسا یزدانی، رنگ و طراحی: حسین مرادی زاده، صدا و موسیقی: ایلیا مرادی زاده.

همچنین پویانمایی «عقل سرخ» دیگر اثر حسین مرادی‌زاده نیز از یک سپتامبر برابر با هفتم شهریورماه نمایش خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکا «Streetside Cinema Film Festival NC 2022 USA» آغاز می‌کند. این فیلم انیمیشن بر اساس رساله «عقل سرخ» شیخ شهاب الدین سهروردی ساخته شده و سفری عرفانی را حکایت می‌کند و فیلمی فلسفی است.

عوامل این پویانمایی عبارتند از دستیار کارگردان، طراحی کانسپت: نیلوفر نادری، انیماتورها: حسین مرادی زاده، مهسا یزدانی، مهدی شیری، نسیم حسینی، صدا و موسیقی: ایلیا مرادی زاده، میکس صدا: شاهین صفوی، محمد اصغری.

 

دیدگاهتان را بنویسید