- حیات وحش

سرشماری زمستانی پرندگان در کردستان آغاز شد

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت : سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در منابع آبی استان آغاز شده و تا یازدهم بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

حیدر ویسی با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی همزمان با سراسر کشور در کردستان هم از یازدهم دی ماه آغاز شده است افزود: این سرشماری تا ۱۱ بهمن در ۱۴ منبع آبی استان شامل سد‌ها و تالاب بین‌المللی زریبار انجام می‌شود.
وی اضافه کرد : سه اکیپ از کارکنان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به همراه پرنده‌ شناسان محلی در هر یک از شهرستان‌های استان به سرشماری پرندگان مشغول هستند.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه بیشترین گونه و تعداد پرندگان مربوط به تالاب بین‌المللی زریبار مریوان است گفت: تاکنون بیش از ۲۸۳ گونه پرنده و هفت هزار و ۴۷۹ قطعه در زریبار شناسایی شده است.
 ویسی با اشاره به اینکه تجهیزات موردنیاز برای سرشماری پرندگان شامل دوربین چشمی ، تلسکوپ ، دوربین تصویربرداری و قایق موتوری است افزود : علاوه بر سرشماری محل حضور پرندگان هم پایش می‌شود و در صورت مشاهده مورد مشکوک به بیماری به دامپزشکی اطلاع و نمونه ارسال می‌شود.

زمستان سال گذشته در منابع آبی شامل سد‌ها و تالاب بین المللی زریبار مریوان بیش از ۱۴ هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی سرشماری شده بود.

صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید