- هنر

“سوءتفاهم” در تئاتر شهر تبریز اجرا می‌شود

نمایش سوءتفاهم، اقتباسی از نمایشنامۀ آلبر کامو از ۲۰خرداد در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

این نمایش به کارگردانی فاطمه بارانی و هادی خان‌محمدی از روز شنبه ساعت 19 در سالن قبه‌زرین تئاتر شهر تبریز اجرای عمومی می‌شود.

کارگردان جوان نمایش سوءتفاهم که اولین تجربۀ کارگردانی خود را به روی صحنه می‌برد، در خصوص این نمایش می‌گوید: سوءتفاهم روایتی تراژیک است که از یک “سوءتفاهم” ناشی می‌شود، اما فراتر از  رگه‌های پوچی که در تمامی آثار کامو بر روی شخصیت‌ها سایه می‌اندازد و نیز در کنار بار تراژیک نمایشنامه، چیزی که در وهلۀ اول توجه ما را به سوی خود جلب می‌کند، به نقد کشیدن اصالت نفع شخصی است، آن هم در جهانی که فردگرایی و گرایش به خودمحوری در آن بیداد می‌کند.

وی می‌افزاید: فردگرایی و خود محوری افراطی در جامعۀ ما نیز مفهوم ناآشنایی نیست و تاریخ نشان داده تا وقتی این روحیه در میان افراد جامعه تغییر نکند، هیچ تغییر بنیادی در شالوده‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری آن جامعه رخ نمی‌دهد.

بارانی تأکید می‌کند: من به کمک و همکاری هادی خان‌محمدی، دستیار کارگردان، متن کامو را دراماتورژی کرده و سعی کردیم آن را به نسبت جهان معاصر و شرایط اجتماعی خود متناسب سازی کنیم و همچنین ابعاد روانشناختی شخصیت‌ها را پررنگ‌تر کردیم، شاید هر یک از ما در مقام مخاطب، اشتراکات روانشناختی عمیقی بین خود و کاراکترهای نمایش سوءتفاهم پیدا کنیم، این‌جاست که باید لحظه‌ای درنگ کنیم و با خود بیاندیشیم که چه اتفاقی در درون هر یک از ما و در روابط اجتماعی‌مان با دیگری در حال رخ‌دادن است.

بر اساس این گزارش، «سوء تفاهم» داستان مردی است که بیست سال پیش خانواده خود را ترک کرده، بعد از مرگ پدر به سرزمین مادری‌اش برمی‌گردد تا مادر پیر و خواهرش را ببیند و از آن پس کنارشان باشد و به آن‌ها کمک کند تا به رؤیاهایشان برسند، اما در ادامه متوجه می‌شود مادر و خواهرش دیگر آن آدم‌هایی نیستند که او بیست سال پیش ترک‌شان کرده بود.

در اجرای نمایش سوءتفاهم به دراماتورژی هادی خان‌محمدی، علی پوریان به عنوان مشاور کارگردان، فاطمه حسینی – جلال خاکزاد – فاطمه بارانی – نسرین فاتح  و حمید مجدآبادی به عنوان بازیگر، تینا چوبکن به عنوان منشی صحنه و برنامه‌ریز، فلورا تقیام به عنوان طراح گریم، فرهاد حق سالمی به عنوان آهنگساز، گروه ایزمدیا به عنوان ساخت تیزر و موشن گرافی، علی اشرفی‌جو به عنوان عکاس، فرهود مختاریان به عنوان مدیر تولید، مهریار سرخابی، مبین صفوی راد و محمدرضا غفاری به عنوان مدیران صحنه؛ فاطمه بارانی و هادی خان‌محمدی را یاری می‌کنند.

نمایش سوءتفاهم از ۲۰ خرداد ماه سال جاری از ساعت 19 در سالن قبه‌زرین تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود و بلیط فروشی نمایش از طریق سایت Ebilit.com و گیشۀ تئاتر شهر تبریز خواهد بود.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید