- فرهنگی

سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد آغاز به کار کرد

سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با شرکت ۱۲۰ هنرمند از ۹ استان کشور در بخش های نمایش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی آغاز به کار کرد.

  سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد امروز با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار، فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب و جمعی از هنرمندان در محل یادمان شهدای عملیات مرصاد رسما شروع به کار کرد.

 این جشنواره از ۲۷ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه با شرکت ۱۲۰ هنرمند از ۹ استان کشور در بخش های نمایش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار خواهد شد.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در حاشیه این مراسم  با تأکید بر توسعه یادمان مرصاد، گفت: باید برآشنایی نسل جوان با گذشته و تاریخ و فرهنگ کرمانشاه به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت تمرکز کنیم.

وی بر لزوم آشنایی نسل جوان با گذشته و تاریخ و فرهنگ کرمانشاه تأکید داشت و افزود: توسعه  این یادمان با توجه به اینکه در مسیر زائران عتبات عالیات هم هست باید مورد توجه  قرار گیرد.

استاندار کرماشناه اظهار کرد: گذشته هر منطقه تاریخ و شناسنامه آن محسوب می‌شود که باید از ظرفیت‌های فرهنگی یادمان‌ها برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت و سیره و راه شهدا استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه خاص به یادمان‌های استان به‌خصوص یادمان شهدای مرصاد که یادآور شکست نفاق و پیروزی رزمندگان در روزهای پایانی دفاع مقدس بود، باید مورد توجه باشد.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید