- فیلم و سینما

شخصیت‌های دیجیتالی ماندگار سینما

موشن کپچر یا ضبط حرکات به بازیگران این اجازه را می‌دهد که در فیلم‌ها در هیبت اژد‌ها و هیولا ظاهر شوند.

 

 جلوه‌های ویژه پیشرفت زیادی کرده اند و این روز‌ها حتی می‌توان وحشی‌ترین موجود دنیا را نیز در پرده نقره‌ای سینما نمایش داد.

مطمئناً ضبط تصاویر متحرک و اصطلاحاً موشن کپچر یکی از خاص‌ترین بخش‌های جلوه‌های ویژه است. لباس خاص و معروفی که بازیگران زیادی آن را پوشیده اند و این امکان را فراهم می‌سازد که حرکات صورت و لحظات آن‌ها به طور کامل ضبط شود. با این روش می‌توان شخصیت‌هایی که پیش از این تصور آن‌ها در فیلم‌های سینمایی غیر قابل باور بود، به حقیقت تبدیل کرد.

از فضایی‌ها تا هیولا‌ها و تمام موجوداتی که در این زمینه قرار می‌گیرند، از این تکنولوژی نوآورانه خلق شدند. با در نظر گرفتن این مطالب ده مورد از بهترین موشن کپچرها را در ادامه ببینید:

کینگ کونگ «King Kong»

گزارش 19
شاید معروف‌ترین گزینه‌ای که از این تکنولوژی به ذهن ما برسد، «کینگ کونک» به کارگردانی پیتر جکسون باشد. اندی سرکیس در این فیلم با جان بخشی و بازی در نقش میمون غول پیکر در سال ۲۰۰۵ کاری تقریبا غیر ممکن را انجام داد. این شخصیت با بهترین جلوه‌های کامپیوتری در آن زمان که هنوز هم فوق العاده هستند، خلق شد.

اسماگ «Smaug»

گزارش 19
اسماگ در سه گانه هابیت به کارگردانی پیتر جکسون یک اژد‌های ترسناک و گرسنه طلا بود که نقش آن توسط بندیکت کمبربچ بازی شد. صدای او برای این نقش تغییر و تحول‌های زیادی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب تجربه کرد، اما در واقع اجرای فیزیکی او بود که تعهدش نسبت به این شخصیت را نشان داد. در ویدئوی پشت صحنه‌ای که از او منتشر شده بود او به معنای واقعی خودش را در نقش اسماگ غرق کرد.

جیک سالی «Jake Sully»

گزارش 19
با استفاده از این تکنولوژی پیشگامانه، فیلم سینمایی آواتار تبدیل به یکی از پدیده‌ها و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شد. در این فیلم نژاد فضایی که با نام ناوی شناخته می‌شود ویژگی‌های ظاهری خاصی دارند (قد بلند و چهره‌ای گربه مانند) که به همین خاطر به تصویر کشیدن آن‌ها با گریم غیرممکن است. آواتار راهی را رفت که فیلم‌هایی مثل «قطار سریع السیر قطبی» در آن کابوس وار عمل کردند.

هالک «Hulk»

گزارش 19
بعد از استقبالی که از طراحی هالک در فیلم سینمایی «هالک شگفت انگیز» در سال ۲۰۰۸ شد، مارول از این شخصیت در فیلم‌های انتقام جویان استفاده کرد. هالک یکی از شخیصت‌های اصلی فیلم بود و عده‌ای معتقد بودند بهترین هالک سینما در این فیلم‌ها دیده شده. شخصیت هالک توسط مارلک رافلو بازی شده بود.

دیوی جونز «Davy Jones»

گزارش 19
بیش از یک دهه گذشته در فیلم سینمایی «دزدان دریایی دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» در سال ۲۰۰۶ یکی از بهترین جلوه‌های ویژه در تاریخ سینما را شاهد بودیم. به تصویر کشیدن یک ناخدای کشتی با چهره‌ای مثل ماهی‌های مرکب، مورد عجیب و باور نکردنی به نظر می‌رسید. همه چیز از پوست صورت تا شاخک‌های در حال حرکت روی صورت او باعث شد این شخصیت بسیار به واقعیت نزدیک باشد.

سزار «Caeser»

گزارش 19
اندی سرکیس در این فیلم سینمایی هم یک اجرای خارق العاده به جا گذاشت و شاید هیچ کدام از این موارد را نتوان با سختی کار او در این فیلم‌های سه گانه مقایسه کرد. فناوری پیشرفته با بازی سرکیس ترکیب شد و باعث شد که مخاطبان بتوانند به خوبی با میمون این فیلم ارتباط برقرار کنند.

تانوس «Thanos»

گزارش 19
بعد از سال‌ها انتظار بالاخره مارول تصمیم می‌گیرد که شرور‌ترین شخصیت خود را قربانی انتقام جویان کند. شخصیتی که توسط جاش برولین بازی شد و یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های شرور دنیای سینمایی بود. بازی برولین در این نقش باعث شد تا یکی از بهترین نقش آفرینی‌ها در لباس این نقش رقم بخورد؛ چرا که شخصیتی با انسانیت و اهداف منطقی بود.

گالوم «Gollum»

گزارش 19
اندی سرکیس پادشاه ضبط حرکات، در این لیست با یکی از تحسین شده‌ترین شخصیت‌های خلق شده در دنیای سینما سومین حضورش را در این لیست تجربه می‌کند. بازی در این شخصیت میزان زیادی از آمادگی فیزیکی را خواستار بود که سرکیس به خوبی از پس آن بر آمد. اما فراتر از جنبه فیزیکی گالوم، صدای آن بود که تاثیر زیادی در زنده کردن شخصیت داشت که توسط خود سرکیس انجام شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

دیدگاهتان را بنویسید