- فیلم و سینما

ضعف سینما را به گردن فیلمنامه نیندازیم

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سینماگر بزرگی می‌گوید یک فیلم خوب باید سه ویژگی داشته باشد؛ فیلمنامه، فیلمنامه و فیلمنامه. خدا را خوش نمی‌آید که کارگردان، بازیگر و دیگر عوامل، اگر در نهایت فیلم، خوب از آب درنیامد توپ را در زمین فیلمنامه بیندازند.

سیروس همتی اظهار داشت: نمی شود تعریف مستند، جامع و کاملی از سینما و یا تئاتر ملی ارائه کرد. اما می‌توان گفت سینما و تئاتر ملی آن چیزی است که از آیین، ملل، فرهنگ، بوم و کتاب‌های کهن ما سرچشمه گرفته باشد.

وی گفت: این اتفاقی که در انیمشین‌هایی که در رستم و سهراب نوشته و یا فیلم‌هایی که در رابطه با هویت یک زن و مرد ایرانی نوشته و یا تئاتر کار و یا به فیلم‌نوشت تبدیل و از آن فیلم ساخته می‌شود هویت ملی ما را می‌رساند.

همتی افزود: چه فیلم، چه کتاب و چه سینما اگر باعث رونق هویت تمدن دو هزار و چندین ساله ما و باعث بالا رفتن نام ایران و سبب اعتلای شانیت، هویت، فرهنگ و بوم کشور شود رنگ و بوی ملی دارد.

وی درباره ضعف سینمای کشور هم گفت: این که گفته می‌شود فیلمنامه مشکل اصلی سینماست به هیچ وجه این گونه نیست. تازگی‌ مد شده که توپ را در زمین فیلمنامه می‌اندازند. اگر فیلمنامه خوب نیست برای چه آن را کار می‌کنید و میلیاردها تومان برای آن صرف و برای تبدیل آن به فیلم انرژی صرف می‌کنید؟

همتی گفت: هستند فیلمنامه‌هایی که از فیلم سرترند و این نشان می‌دهد که اگر کار خوبی از آن ساخته نشده، کارگردان نتوانسته حق مطلب را ادا کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید