- خارجی, غذا و دسر

طرز تهیه پوره سیب زمینی با طعم سیر تنوری

پوره سیب زمینی با طعم سیر تنوری خوشمزه ترین غذای فوری است.

امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه  پوره سیب زمینی با طعم سیر تنوری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

بوته سیر یک عدد متوسط
آویشن تازه دو شاخه
سیب زمینی یک کیلوگرم
شیر گرم یک و نیم فنجان
خامه صبحانه ۶۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
نمک دو قاشق چایخوری
فلفل سیاه دو قاشق چایخوری
جعفری (خردشده) به مقدار لازم

طرز تهیه پوره سیب زمینی با سیر

به اندازه یک چهارم از سر سیر را برش دهید، به طوری‌که حبه‌های آن کنار هم دیده شوند. سپس سیر را با آویشن داخل فویل بگذارید، روی آن کمی روغن بپاشید و بپیچید. سپس به مدت نیم ساعت آن را داخل فر بگذارید تا نرم و طلایی شود و بوی آن بلند شود. بگذارید سیر سرد شود، بعد حبه‌ها را تک تک از پوست بیرون بیاورید.

سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید و لکه‌های آن را جدا کنید. سپس آن‌ها را به ۴ یا ۶ قسمت تقسیم کنید و داخل آب بگذارید تا رنگشان عوض نشود. بعد از تکه تکه کردن سیب‌زمینی‌ها آن‌ها را آب بکشید و داخل یک قابلمه بزرگ بگذارید و با ۲ قاشق چایخوری نمک و آب کافی بپزید.

بگذارید خوب بپزند و بعد به همان شیوه‌ای که گفتیم نرمی آن را با چنگال امتحان کنید. سپس سیب‌زمینی‌ها را از داخل آب بیرون بیاورید، بگذارید خشک شوند، سپس آن‌ها را دوباره روی اجاق گاز گرم کنید تا رطوبتشان را کاملا از دست بدهند.

حالا برای پوره کردن سیب زمینی‌ها از هم‌زن برقی کمک بگیرید. سپس کره، خامه، سیر و فلفل سیاه را به آن‌ها اضافه کنید. کم کم شیر گرم را روی آن‌ها بریزید و به کمک هم‌زن با هم مخلوط کنید تا جایی که خوب نرم و یک‌دست شوند. اگر خواستید در این مرحله می‌توانید شیر بیشتری اضافه کنید.

مقدار شوری و تندی پوره را بچشید، روی آن جعفری بریزید و تا سرد نشده نوش جان کنید!

چند نکته برای درست کردن بهترین پوره سیب زمینی با طعم سیر تنوری

سیب‌زمینی‌ها را بیش از حد هم نزنید یا له نکنید. وقتی سیب زمینی زیاد زده شود نشاستهء آن آزاد می‌شود و سیب‌زمینی حالت چسبنده و ناخوشایندی پیدا می‌کند.

حتما سیر‌ها را تنوری کنید تا طعم‌شان را حسابی به سیب‌زمینی‌ها بدهند.

برای این که پختگی سیب زمینی‌ها را امتحان کنید یک چنگال به آن‌ها فرو کنید. چنگال باید راحت وارد سیب‌زمینی شود و بدون این‌که سیب‌زمینی از هم بپاشد از آن خارج شود. اگر چنگال به سختی بیرون بیاید به این معنی است که سیب‌زمینی‌ها هنگام پوره شدن تکه تکه خواهند ماند.

فریده کریمی

دیدگاهتان را بنویسید