- فیلم و سینما

فرهنگ و هنر را نباید به سیاست گره زد/ صاحبخانه خانواده محترم سینماست

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نشست خبری با رسانه‌ها اذعان داشت: ما نباید مباحث فرهنگی و هنری‌مان را به مسائل سیاسی گره بزنیم‌‌، صاحبخانه خانواده محترم سینماست و ماه ها تلاش کرده و این اثر برای مردم خلق شده و برای جریان خاصی خلق نشده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به خبرگزاری برنا مبنی بر نحوه داوری افرادی که تصمیم بر عدم حضور در جشنواره دارند، گفت: این جشنواره در حوزه رقابتی متعلق به خانواده محترم سینما است. در این 40 دوره برخی اوقات حال دوستان خوب بوده و برخی ها همراه بودند و برخی هم خیر؛ کشور ما برای همه عزیز است و فرهنگ و هنر و رسانه برای همه ویژه است.

وی افزود: اینکه عزیزی بخواهد همراهی کند و عزیزی نخواهد، در این 40 دوره اتفاق افتاده است. جشنواره بنابر پروتکل ها و برنامه ریزی هایی که شده است با قدرت و اقتدار تصمیم خواهد گرفت و مباحثی را که باید اجرا می کند.

امینی با تاکید بر اینکه میهمان اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هستیم خاطرنشان کرد: صاحبخانه خانواده محترم سینماست و ماه ها تلاش کرده و این اثر برای مردم خلق شده و برای جریان خاصی خلق نشده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: ما نباید مباحث فرهنگی و هنری مان را به مسائل سیاسی گره بزنیم‌‌. همه برای مردم در این جا زحمت می کشند و کارشان را به نحو احسن انجام بدهند؛ وقتی نقد می کنیم فلان مسئول چرا کارش را درست انجام نمی دهد این نقد به ما هم می‌شود که ما هم بدانیم باید برای مردم کار کنیم. شرایط را برای خانواده ها فراهم کنید که خانواده ها بتوانند از این بستر استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: خانه سینما به دلیل مشکلات کرونایی، خلأها و ضعف هایی ایجاد شد و باید به چرخ سینمای ایران کمک کنیم و مشکلی نمی بینیم و این همدلی را باید به همه سینماگران و سینمادوستان هدیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید