- ورزش

فریاد شیران: با اشتباه کی روش از جام جهانی حذف شدیم

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: بی تدبیری و اشتباه کی روش باعث حذف ایران از جام جهانی قطر شد.

نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال  درباره شکست تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی آمریکا و حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: به نظرم تدبیر غلط و اشتباه کی روش باعث شد که از جام جهانی حذف شویم.  در نیمه اول بازی با آمریکا تدافعی و منفعل بازی کردیم، اما در نیمه دوم تغییرات در ترکیب تیم ملی ایجاد شد و عناصر هجومی به بازی آمدند و این نیمه در اختیار ما بود که نتوانستیم نتیجه بازی را به تساوی یکشانیم و باختیم.

فریاد شیران درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر گفت:  در بازی با انگلستان چیدمان نادرستی داشتیم و  ۴ هافبک ما نقش دفاعی داشتند و نوراللهی از نیمه زمین عبور نمی‌کرد و یک بار هم به دروازه انگلیس نرسیدیم.

او ادامه داد: در نیمه دوم بازی با انگلیس، تیم ملی فوتبال  با حضور سردار آزمون و قلی زاده شکل تهاجمی پیدا کرده و ۲ گل هم زدیم و باخت افتضاحی را متحمل شدیم. به نظرم اگر ارنج تیم ملی مانند نیمه دوم بازی بود ۶ گل نمی‌خوردیم.   در دیدار با ولز با تمام وجود بازی کردیم و توان بالقوه بازیکنان به بالفعل تبدیل شد و ۲ گل زدیم و بیشتر از آن هم می‌توانستیم به این تیم بزنیم.

حفظ کی روش در تیم ملی فوتبال حماقت است 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره احتمال ماندن کی روش تا جام ملت‌های آسیا بیان کرد: به نظرم حفظ کی روش حماقت است. اگر برای جام ملت‌های آسیا زمان ندارند، تیم ملی فوتبال را به دست یک مربی ایرانی بدهند. ما مربیان با دانش زیادی در ایران داریم که می‌توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند. کی روش مربی ترسو است و چیدمانش در بازی با انگلیس و نیمه اول بازی با آمریکا اشتباه بود و باعث باخت تیم ملی فوتبال شد.

فریاد شیران  تصریح کرد: کی روش پلن B دارد، اما بعد از عقب ماندن تیم ملی فوتبال تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد می‌کند. سیستم پایه تیم ملی فوتبال کشورمان در یک دهه گذشته از زمان اسکوچیچ ۴-۲-۳-۱ است، اما کی روش در بازی با انگلیس به سیستم ۵-۴-۱ تغییر داد که فاجعه رخ داد و تیم ملی فوتبال ۶ گل دریافت کرد. به نظرم باید مهدی تاج و کی روش به علت صعود نکردن تیم ملی فوتبال به مرحله دوم جام جهانی باید استعفا بدهند.

او درباره پیش بینی اش از آینده فوتبال ایران گفت: با بی تدبیری مدیران فوتبال به هیچ وجه به ساختار و امکانات قطر، ژاپن و چین نمی‌رسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید